Maastricht Bereikbaar krijgt meer mensen het ov in

maastricht2Met gratis probeerabonnementen en goedkope kaartjes is Maastricht Bereikbaar in geslaagd automobilisten vaker van het ov gebruik te laten maken.

Zo hebben sinds de zomer van 2014 424 automobilisten vier weken gratis kennis gemaakt met het OV. Hiervan willen 230 in de toekomst vaker het OV voor woon-werkverkeer gebruiken. Daarom kregen zij nog eens vier weken gratis OV aangeboden van Maastricht Bereikbaar zodat zij deze periode konden gebruiken om een abonnement aan te schaffen of een OV-vergoeding te regelen via hun werkgever. In januari 2015 zijn nog eens 167 nieuwe deelnemers gestart met de probeerperiode.

Tijdens het Magisch Maastricht in december heeft Maastricht Bereikbaar onder meer via websites en social media bezoekers verleid om andere naar het centrum te komen. Zo werden de voordelen van het gebruiken van het 2 euro treinkaartje op de Heuvellandlijn, P+R maastricht Noord en P+W Bonnefanten extra onder de aandacht gebracht.

Van het 2 euro kaartje werden er in totaal 11.500 verkocht: een forse toename ten opzichte van 2013, toen bijna 7.000 mensen het kaartje gebruikten.

Ook het gebruik van P+R Noord liet een flinke toename zien ten opzichte van dezelfde periode in 2013. In totaal parkeerden er 11.000 auto’s. Op acht dagen stond het terrein tijdens het drukste uur helemaal vol. Ruim 21.000 personen gingen met de pendelbus naar de Markt.

Auteur: Redactie

Reageren op dit artikel is niet mogelijk.

Maastricht Bereikbaar krijgt meer mensen het ov in - VerkeersNet

Maastricht Bereikbaar krijgt meer mensen het ov in

maastricht2Met gratis probeerabonnementen en goedkope kaartjes is Maastricht Bereikbaar in geslaagd automobilisten vaker van het ov gebruik te laten maken.

Zo hebben sinds de zomer van 2014 424 automobilisten vier weken gratis kennis gemaakt met het OV. Hiervan willen 230 in de toekomst vaker het OV voor woon-werkverkeer gebruiken. Daarom kregen zij nog eens vier weken gratis OV aangeboden van Maastricht Bereikbaar zodat zij deze periode konden gebruiken om een abonnement aan te schaffen of een OV-vergoeding te regelen via hun werkgever. In januari 2015 zijn nog eens 167 nieuwe deelnemers gestart met de probeerperiode.

Tijdens het Magisch Maastricht in december heeft Maastricht Bereikbaar onder meer via websites en social media bezoekers verleid om andere naar het centrum te komen. Zo werden de voordelen van het gebruiken van het 2 euro treinkaartje op de Heuvellandlijn, P+R maastricht Noord en P+W Bonnefanten extra onder de aandacht gebracht.

Van het 2 euro kaartje werden er in totaal 11.500 verkocht: een forse toename ten opzichte van 2013, toen bijna 7.000 mensen het kaartje gebruikten.

Ook het gebruik van P+R Noord liet een flinke toename zien ten opzichte van dezelfde periode in 2013. In totaal parkeerden er 11.000 auto’s. Op acht dagen stond het terrein tijdens het drukste uur helemaal vol. Ruim 21.000 personen gingen met de pendelbus naar de Markt.

Auteur: Redactie

Reageren op dit artikel is niet mogelijk.