Uitgebreide testen met Dynamische Openbare Verlichting

HavenspoorpadLangs het Havenspoorpad in Rotterdam hebben vijf leveranciers Dynamisch Openbare Verlichting-systemen geïnstalleerd. Bijzonder is dat ze allemaal werken volgens hetzelfde protocol.

In totaal gaat het om 175 armaturen, die over een traject van 5,5 kilometer zijn geplaatst. Alle systemen in de test voldoen aan het ALiS-protocol. Dit protocol zorgt ervoor dat de Gemeente Rotterdam, de vijf verschillende systemen via één beheer- en management pakket kan beheren. Het ALiS protocol garandeert de interoperabiliteit.

De leveranciers hebben het protocol onlangs uitgebreid, waardoor nu ook sensoren zijn aan te sluiten om de aanwezigheid van fietsers te detecteren.

In de volgende fase van de test zullen managementsoftware en telemanagementsystemen worden getest, waarmee de verlichting kan worden aangestuurd.

Auteur: Redactie

Reageren op dit artikel is niet mogelijk.

Uitgebreide testen met Dynamische Openbare Verlichting - VerkeersNet

Uitgebreide testen met Dynamische Openbare Verlichting

HavenspoorpadLangs het Havenspoorpad in Rotterdam hebben vijf leveranciers Dynamisch Openbare Verlichting-systemen geïnstalleerd. Bijzonder is dat ze allemaal werken volgens hetzelfde protocol.

In totaal gaat het om 175 armaturen, die over een traject van 5,5 kilometer zijn geplaatst. Alle systemen in de test voldoen aan het ALiS-protocol. Dit protocol zorgt ervoor dat de Gemeente Rotterdam, de vijf verschillende systemen via één beheer- en management pakket kan beheren. Het ALiS protocol garandeert de interoperabiliteit.

De leveranciers hebben het protocol onlangs uitgebreid, waardoor nu ook sensoren zijn aan te sluiten om de aanwezigheid van fietsers te detecteren.

In de volgende fase van de test zullen managementsoftware en telemanagementsystemen worden getest, waarmee de verlichting kan worden aangestuurd.

Auteur: Redactie

Reageren op dit artikel is niet mogelijk.