Digitaal je fiets parkeren

digitaalfietsparkeersysteem (3)Amersfoort heeft de primeur voor een fietsparkeersysteem 2.0: op een digitaal scherm kan je precies zien waar een plek vrij is, beneden of boven.

Er zijn al vergelijkbare parkeersystemen voor fietsen geïnstalleerd in steden als Groningen, Zutphen en Utrecht. Nieuw in Amersfoort is dat fietsers in elk gangpad op digitale schermen kunnen zien waar de vrije plekken zijn in de onderste of bovenste fietsenrekken. Ook kan de gestalde fiets makkelijk worden teruggevonden. De stalling denkt als het ware met je mee. En zo wordt het systeem steeds efficiënter, je kunt spreken over de tweede generatie ‘slimme’ fietsenstallingen.
In de slimme fietsenstalling in Amersfoort is nu plaats voor 2170 fietsen. De kelder wordt nog vergroot tot een ruimte waarin 4300 fietsen gestald kunnen worden. De eerste 24 uur zijn straks gratis. Het Stationsplein in Amersfoort wordt dan fietsvrij en beter toegankelijk.

Onderwerpen:

Auteur: Redactie

Reageren op dit artikel is niet mogelijk.

Digitaal je fiets parkeren - VerkeersNet

Digitaal je fiets parkeren

digitaalfietsparkeersysteem (3)Amersfoort heeft de primeur voor een fietsparkeersysteem 2.0: op een digitaal scherm kan je precies zien waar een plek vrij is, beneden of boven.

Er zijn al vergelijkbare parkeersystemen voor fietsen geïnstalleerd in steden als Groningen, Zutphen en Utrecht. Nieuw in Amersfoort is dat fietsers in elk gangpad op digitale schermen kunnen zien waar de vrije plekken zijn in de onderste of bovenste fietsenrekken. Ook kan de gestalde fiets makkelijk worden teruggevonden. De stalling denkt als het ware met je mee. En zo wordt het systeem steeds efficiënter, je kunt spreken over de tweede generatie ‘slimme’ fietsenstallingen.
In de slimme fietsenstalling in Amersfoort is nu plaats voor 2170 fietsen. De kelder wordt nog vergroot tot een ruimte waarin 4300 fietsen gestald kunnen worden. De eerste 24 uur zijn straks gratis. Het Stationsplein in Amersfoort wordt dan fietsvrij en beter toegankelijk.

Onderwerpen:

Auteur: Redactie

Reageren op dit artikel is niet mogelijk.