Meer fietskoeriers in Den Haag, Delft en Rotterdam

Na Amsterdam heeft DHL nu ook fietskoeriers in Den Haag, Delft en Rotterdam. Recent zijn 12 auto’s vervangen door fietskoeriers en er lopen pilots waarmee het totaal rond de 25 ligt.

In Amsterdam bezorgt DHL al sinds 1997 met de fiets in de grachtengordel, rond de Dam, in de Museumbuurt en rond Artis. De fietskoerier wordt hier op vaste punten bevoorraad en gelost door een DHL grachtenboot. Behalve uit oogpunt van milieu is deze alternatieve vorm van vervoer vaak ook efficiënter, zo stelt DHL.  De fietskoerier wordt bij DHL ingezet als in een stedelijk gebied in een beperkte straal voldoende kleinere zendingen te verwachten zijn. In Rotterdam levert de fietskoerier onder meer in het centrum, rond de Waalhaven en Eemhaven het gebied rond de Erasmusuniversiteit, de Maasboulevard, het Businesspark Trivium, en het Businesspark in Barendrecht. In Den Haag fietst de koerier nu in het (autoluwe) gebied rond Paleis Noordeinde, het Binnenhof, de ministeries en de ambassadebuurt. In Delft gaat het om de oude binnenstad. In de komende weken volgen Leiden (gebied rond Universiteit en oude binnenstad) en Breda (oude binnenstad). Het totaal aan fietsroutes komt hiermee op zestien.
De ervaringen in deze steden worden gebruikt om later dit jaar fietskoeriers in te zetten in andere steden. Het gaat dan om Amersfoort, Arnhem, Ede-Wageningen, Enschede, Hilversum, Maastricht, Nijmegen en Utrecht.

Auteur: Redactie

Reageren op dit artikel is niet mogelijk.

Meer fietskoeriers in Den Haag, Delft en Rotterdam - VerkeersNet

Meer fietskoeriers in Den Haag, Delft en Rotterdam

Na Amsterdam heeft DHL nu ook fietskoeriers in Den Haag, Delft en Rotterdam. Recent zijn 12 auto’s vervangen door fietskoeriers en er lopen pilots waarmee het totaal rond de 25 ligt.

In Amsterdam bezorgt DHL al sinds 1997 met de fiets in de grachtengordel, rond de Dam, in de Museumbuurt en rond Artis. De fietskoerier wordt hier op vaste punten bevoorraad en gelost door een DHL grachtenboot. Behalve uit oogpunt van milieu is deze alternatieve vorm van vervoer vaak ook efficiënter, zo stelt DHL.  De fietskoerier wordt bij DHL ingezet als in een stedelijk gebied in een beperkte straal voldoende kleinere zendingen te verwachten zijn. In Rotterdam levert de fietskoerier onder meer in het centrum, rond de Waalhaven en Eemhaven het gebied rond de Erasmusuniversiteit, de Maasboulevard, het Businesspark Trivium, en het Businesspark in Barendrecht. In Den Haag fietst de koerier nu in het (autoluwe) gebied rond Paleis Noordeinde, het Binnenhof, de ministeries en de ambassadebuurt. In Delft gaat het om de oude binnenstad. In de komende weken volgen Leiden (gebied rond Universiteit en oude binnenstad) en Breda (oude binnenstad). Het totaal aan fietsroutes komt hiermee op zestien.
De ervaringen in deze steden worden gebruikt om later dit jaar fietskoeriers in te zetten in andere steden. Het gaat dan om Amersfoort, Arnhem, Ede-Wageningen, Enschede, Hilversum, Maastricht, Nijmegen en Utrecht.

Auteur: Redactie

Reageren op dit artikel is niet mogelijk.