Beter goed gepikt, dan slecht bedacht

screen568x568HTM levert hoteliers anonieme OV-chipkaarten met saldo, zodat hotelgasten deze kunnen gebruiken en verrekenen met hotelrekening. En de App ‘Live OV’ laat zien waar jouw tram, bus of metro zich bevindt, dus of je moet rennen of niet. Dit zijn enkele van de nominaties voor de Nationale OV-prijs 2013, uitgeschreven door Railforum.
Zonder dat er landelijke publiciteit aan gegeven wordt, ontstaan verbeteringen die het reizen voor de reiziger prettiger maken. Deze succesvolle verbeteringen in het OV verdienen landelijke aandacht en dat was reden voor Railforum om reizigers en medewerkers van ov-bedrijven te vragen goede initiatieven te melden.

Een eerste selectie leverde 12 verbeteringen op (de winnaar wordt 7 november bekend gemaakt).

De overige 10 verbeteringen:

De webwinkel OV-chipkaart-kopen.nl omdat die de aanschaf van anonieme, al voor NS geactiveerde OV-chipkaarten laagdrempelig maakt.

Reizen-op-Rekening (achteraf betalen) bestaat nu alleen nog voor zakelijke markt, graag uitbreiden naar de consumentenmarkt.

Connexxion en EBS geven in bussen informatie over verstoringen en alternatieve reisadviezen voor eigen bus- en treindiensten.

HTM en RET zetten social media actief in om ‘persoonlijkere’ band met reizigers op te bouwen. Een OV-community maakt reizen plezieriger.

RET heeft unieke marketingactie inclusief YouTube-film over ‘probeer de tram’ om nieuwe doelgroepen het OV te laten ervaren.

Op de Vechtdallijn ervaren reizigers de dienstverlening als beter; Arriva hanteert ‘hands on’ mentaliteit bij verstoringen en zet daarbij eigen bussen in.

Instapinfo van NS op station ’s-Hertogenbosch zodat reizigers op het perron kunnen zien in welk rijtuig nog zitplaatsen zijn.
Groepskaart van NS waardoor reizen in gezinsverband weer betaalbaar is.

Het openbaar maken van actuele OV-data in heel Nederland door Stefan de Konink, die ook aan app’s en reisplanners bouwt.

Reisplanner van Google Transit.

Onderwerpen:

Auteur: Redactie

Reageren op dit artikel is niet mogelijk.

Beter goed gepikt, dan slecht bedacht - VerkeersNet

Beter goed gepikt, dan slecht bedacht

screen568x568HTM levert hoteliers anonieme OV-chipkaarten met saldo, zodat hotelgasten deze kunnen gebruiken en verrekenen met hotelrekening. En de App ‘Live OV’ laat zien waar jouw tram, bus of metro zich bevindt, dus of je moet rennen of niet. Dit zijn enkele van de nominaties voor de Nationale OV-prijs 2013, uitgeschreven door Railforum.
Zonder dat er landelijke publiciteit aan gegeven wordt, ontstaan verbeteringen die het reizen voor de reiziger prettiger maken. Deze succesvolle verbeteringen in het OV verdienen landelijke aandacht en dat was reden voor Railforum om reizigers en medewerkers van ov-bedrijven te vragen goede initiatieven te melden.

Een eerste selectie leverde 12 verbeteringen op (de winnaar wordt 7 november bekend gemaakt).

De overige 10 verbeteringen:

De webwinkel OV-chipkaart-kopen.nl omdat die de aanschaf van anonieme, al voor NS geactiveerde OV-chipkaarten laagdrempelig maakt.

Reizen-op-Rekening (achteraf betalen) bestaat nu alleen nog voor zakelijke markt, graag uitbreiden naar de consumentenmarkt.

Connexxion en EBS geven in bussen informatie over verstoringen en alternatieve reisadviezen voor eigen bus- en treindiensten.

HTM en RET zetten social media actief in om ‘persoonlijkere’ band met reizigers op te bouwen. Een OV-community maakt reizen plezieriger.

RET heeft unieke marketingactie inclusief YouTube-film over ‘probeer de tram’ om nieuwe doelgroepen het OV te laten ervaren.

Op de Vechtdallijn ervaren reizigers de dienstverlening als beter; Arriva hanteert ‘hands on’ mentaliteit bij verstoringen en zet daarbij eigen bussen in.

Instapinfo van NS op station ’s-Hertogenbosch zodat reizigers op het perron kunnen zien in welk rijtuig nog zitplaatsen zijn.
Groepskaart van NS waardoor reizen in gezinsverband weer betaalbaar is.

Het openbaar maken van actuele OV-data in heel Nederland door Stefan de Konink, die ook aan app’s en reisplanners bouwt.

Reisplanner van Google Transit.

Onderwerpen:

Auteur: Redactie

Reageren op dit artikel is niet mogelijk.