Een elektrische bestelbus van koeriersdienst GLS staat aan een laadpaal. ANP / Hollandse Hoogte / Venema Media
Laadpalen

Bedrijventerreinen worden hotspots voor elektrische voertuigen

Een elektrische bestelbus van koeriersdienst GLS staat aan een laadpaal. ANP / Hollandse Hoogte / Venema Media

Het opladen van elektrische bestelauto’s en trucks gaat voor een belangrijk deel op bedrijventerreinen plaatsvinden. Dit vraagt om een aanpassing van het onderliggende stroomnet, omdat er daardoor op specifieke plekken veel voertuigen tegelijkertijd op hoog vermogen opgeladen moeten worden. Dat concluderen onderzoekers van ElaadNL in hun nieuwste Outlook.

Verder lezen?

Ontwikkel jezelf met vakblad VerkeersNet.

Krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de sectoren verkeer en mobiliteit.

Start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Marloes Kanselaar

Marloes Kanselaar is vaste redacteur voor VerkeersNet en werkt nauw samen met de redacteuren van OVPro.nl en TaxiPro.nl. Na een studie Journalistiek werkte ze voor het AD/Rotterdams Dagblad en deed ze commerciële schrijfervaring op bij webwinkel Coolblue. Een Rotterdamse in hart en nieren, die de lezer van VerkeersNet graag op de hoogte houdt van alle ontwikkelingen in de verkeers-en mobiliteitswereld.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Bedrijventerreinen worden hotspots voor elektrische voertuigen - VerkeersNet
Een elektrische bestelbus van koeriersdienst GLS staat aan een laadpaal. ANP / Hollandse Hoogte / Venema Media
Laadpalen

Bedrijventerreinen worden hotspots voor elektrische voertuigen

Een elektrische bestelbus van koeriersdienst GLS staat aan een laadpaal. ANP / Hollandse Hoogte / Venema Media

Het opladen van elektrische bestelauto’s en trucks gaat voor een belangrijk deel op bedrijventerreinen plaatsvinden. Dit vraagt om een aanpassing van het onderliggende stroomnet, omdat er daardoor op specifieke plekken veel voertuigen tegelijkertijd op hoog vermogen opgeladen moeten worden. Dat concluderen onderzoekers van ElaadNL in hun nieuwste Outlook.

Verder lezen?

Ontwikkel jezelf met vakblad VerkeersNet.

Krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de sectoren verkeer en mobiliteit.

Start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Marloes Kanselaar

Marloes Kanselaar is vaste redacteur voor VerkeersNet en werkt nauw samen met de redacteuren van OVPro.nl en TaxiPro.nl. Na een studie Journalistiek werkte ze voor het AD/Rotterdams Dagblad en deed ze commerciële schrijfervaring op bij webwinkel Coolblue. Een Rotterdamse in hart en nieren, die de lezer van VerkeersNet graag op de hoogte houdt van alle ontwikkelingen in de verkeers-en mobiliteitswereld.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.