Thuisladers Blue Current
Thuisladers

Investeren in Blue Current moet verschil thuisladers en e-voertuigen verkleinen

Het slim opladen van elektrische auto’s is een essentieel onderdeel van de onomkeerbare energietransitie, zegt Blue Current.

Door de enorme vraag aan thuisladers voor elektrische auto’s die de komende jaren verwacht wordt, geeft E-mobility Innovator Blue Current sinds deze maand iedereen de kans mede-eigenaar te worden. In de EU zijn er binnen de komende dertien jaar 65 miljoen laadpunten nodig, waarvan 85% thuisladers. Een hoeveelheid die vraagt om unieke laadoplossingen, waar Blue Current graag over meedenkt. “Het slim opladen van elektrische auto’s is een essentieel onderdeel van de onomkeerbare energietransitie”, aldus mede-oprichter Mark de Raaij.

Sinds 2015 is het aantal openbare laadpalen gegroeid met 483%, tegenover een groei van 3470% aan elektrische personenauto’s in dezelfde periode. Een extreem verschil. Blue Current wil iedereen de kans geven mee te investeren in deze extreem groeiende markt, in de noodzakelijke infrastructuur én in een duurzame toekomst.

Met alle overheidsmaatregelen, nieuwe EU-wetgeving en toenemende zorgen over klimaatverandering, is de verwachting dat in 2035 minimaal 45% van het wereldwijde vervoer elektrisch is. Alleen al voor de EU betekent dit dat er voor die tijd 65 miljoen laadpunten nodig zijn, waarvan 85% thuisladers.

“We zien het slim opladen van elektrische auto’s als een essentieel onderdeel van energietransitie”, licht De Raaij toe. “Het slim benutten van het stroomnet is noodzakelijk, zo blijkt nu ook uit het elektriciteitsnetwerk in het zuiden van het land dat vol is.” Om een grootschalige overgang naar elektrisch vervoer aan te kunnen, is het belangrijk om vraag en aanbod van energie op elkaar af te stemmen, denkt De Raaij. “Door elektrische auto’s op het juiste moment op te laden en de accu’s te gebruiken voor energieopslag, kan dit optimaal ondersteund worden. Blue Current wil betaalbare oplossingen op de markt brengen om ook thuis bidirectioneel te laden.”

Vernieuwd gebruikersplatform

Om aan de verwachtingen van klanten te blijven voldoen in de snelgroeiende e-mobility markt, lanceert Blue Current op korte termijn een vernieuwd gebruikersplatform. Verdere innovatie van slimme diensten, buitenlandse expansie en de lancering van nieuwe producten staan ook op de agenda.

Vanuit de visie om zoveel mogelijk samen te werken voor de grootste positieve impact op de planeet, ontwikkelt en innoveert het bedrijf verder met een veelzijdige community. Met de oproep om mede-eigenaar te worden, zet Blue Current nóg meer in op de onomkeerbare energietransitie en een toekomst van volledig duurzame mobiliteit.

Klimaatpositief in 2025

Blue Current startte zes jaar geleden met de ontwikkeling en integratie van hun eigen, slimme soft- en hardware om een snelle en duurzame transitie in gang te zetten naar elektrische vervoer. Inmiddels zijn er ruim 5.000 Blue Current laadpalen in gebruik. In de afgelopen twee jaar is het bedrijf vijf keer vergroot wat betreft omzet. Het doel is om binnen drie jaar de omzet te vertienvoudigen en internationaal relevant te zijn. Onder andere door haar producten lokaal te produceren en altijd te kiezen voor de meest duurzame oplossing wil Blue Current in 2025 klimaatpositief zijn.

Auteur: Redactie

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Investeren in Blue Current moet verschil thuisladers en e-voertuigen verkleinen - VerkeersNet
Thuisladers Blue Current
Thuisladers

Investeren in Blue Current moet verschil thuisladers en e-voertuigen verkleinen

Het slim opladen van elektrische auto’s is een essentieel onderdeel van de onomkeerbare energietransitie, zegt Blue Current.

Door de enorme vraag aan thuisladers voor elektrische auto’s die de komende jaren verwacht wordt, geeft E-mobility Innovator Blue Current sinds deze maand iedereen de kans mede-eigenaar te worden. In de EU zijn er binnen de komende dertien jaar 65 miljoen laadpunten nodig, waarvan 85% thuisladers. Een hoeveelheid die vraagt om unieke laadoplossingen, waar Blue Current graag over meedenkt. “Het slim opladen van elektrische auto’s is een essentieel onderdeel van de onomkeerbare energietransitie”, aldus mede-oprichter Mark de Raaij.

Sinds 2015 is het aantal openbare laadpalen gegroeid met 483%, tegenover een groei van 3470% aan elektrische personenauto’s in dezelfde periode. Een extreem verschil. Blue Current wil iedereen de kans geven mee te investeren in deze extreem groeiende markt, in de noodzakelijke infrastructuur én in een duurzame toekomst.

Met alle overheidsmaatregelen, nieuwe EU-wetgeving en toenemende zorgen over klimaatverandering, is de verwachting dat in 2035 minimaal 45% van het wereldwijde vervoer elektrisch is. Alleen al voor de EU betekent dit dat er voor die tijd 65 miljoen laadpunten nodig zijn, waarvan 85% thuisladers.

“We zien het slim opladen van elektrische auto’s als een essentieel onderdeel van energietransitie”, licht De Raaij toe. “Het slim benutten van het stroomnet is noodzakelijk, zo blijkt nu ook uit het elektriciteitsnetwerk in het zuiden van het land dat vol is.” Om een grootschalige overgang naar elektrisch vervoer aan te kunnen, is het belangrijk om vraag en aanbod van energie op elkaar af te stemmen, denkt De Raaij. “Door elektrische auto’s op het juiste moment op te laden en de accu’s te gebruiken voor energieopslag, kan dit optimaal ondersteund worden. Blue Current wil betaalbare oplossingen op de markt brengen om ook thuis bidirectioneel te laden.”

Vernieuwd gebruikersplatform

Om aan de verwachtingen van klanten te blijven voldoen in de snelgroeiende e-mobility markt, lanceert Blue Current op korte termijn een vernieuwd gebruikersplatform. Verdere innovatie van slimme diensten, buitenlandse expansie en de lancering van nieuwe producten staan ook op de agenda.

Vanuit de visie om zoveel mogelijk samen te werken voor de grootste positieve impact op de planeet, ontwikkelt en innoveert het bedrijf verder met een veelzijdige community. Met de oproep om mede-eigenaar te worden, zet Blue Current nóg meer in op de onomkeerbare energietransitie en een toekomst van volledig duurzame mobiliteit.

Klimaatpositief in 2025

Blue Current startte zes jaar geleden met de ontwikkeling en integratie van hun eigen, slimme soft- en hardware om een snelle en duurzame transitie in gang te zetten naar elektrische vervoer. Inmiddels zijn er ruim 5.000 Blue Current laadpalen in gebruik. In de afgelopen twee jaar is het bedrijf vijf keer vergroot wat betreft omzet. Het doel is om binnen drie jaar de omzet te vertienvoudigen en internationaal relevant te zijn. Onder andere door haar producten lokaal te produceren en altijd te kiezen voor de meest duurzame oplossing wil Blue Current in 2025 klimaatpositief zijn.

Auteur: Redactie

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.