Minder beweging door deelscooter. Foto: Felyx
Deelmobiliteit

‘Miljoenen kilometers minder gefietst en gewandeld door deelscooter’

De grote toename van deelscooters in grote steden, zorgt voor minder gelopen en gefietste kilometers. Foto: Felyx

Het gemak van een deelscooter pakken op de hoek van de straat, zorgt ervoor dat inwoners van zes Nederlandse steden een stuk minder beweging krijgen. Jaarlijks wordt er namelijk 10 miljoen kilometer minder gefietst en 4 miljoen kilometer minder gewandeld door de komst van de deelscooter. Deze conclusie trekt actiegroep Scootervrij aan de hand van overheidsevaluaties en data van deelscooteraanbieders.

Verder lezen?

Ontwikkel jezelf met vakblad VerkeersNet.

Krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de sectoren verkeer en mobiliteit.

Start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Marloes Kanselaar

Marloes Kanselaar is vaste redacteur voor VerkeersNet en werkt nauw samen met de redacteuren van OVPro.nl en TaxiPro.nl. Na een studie Journalistiek werkte ze voor het AD/Rotterdams Dagblad en deed ze commerciële schrijfervaring op bij webwinkel Coolblue. Een Rotterdamse in hart en nieren, die de lezer van VerkeersNet graag op de hoogte houdt van alle ontwikkelingen in de verkeers-en mobiliteitswereld.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

'Miljoenen kilometers minder gefietst en gewandeld door deelscooter' - VerkeersNet
Minder beweging door deelscooter. Foto: Felyx
Deelmobiliteit

‘Miljoenen kilometers minder gefietst en gewandeld door deelscooter’

De grote toename van deelscooters in grote steden, zorgt voor minder gelopen en gefietste kilometers. Foto: Felyx

Het gemak van een deelscooter pakken op de hoek van de straat, zorgt ervoor dat inwoners van zes Nederlandse steden een stuk minder beweging krijgen. Jaarlijks wordt er namelijk 10 miljoen kilometer minder gefietst en 4 miljoen kilometer minder gewandeld door de komst van de deelscooter. Deze conclusie trekt actiegroep Scootervrij aan de hand van overheidsevaluaties en data van deelscooteraanbieders.

Verder lezen?

Ontwikkel jezelf met vakblad VerkeersNet.

Krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de sectoren verkeer en mobiliteit.

Start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Marloes Kanselaar

Marloes Kanselaar is vaste redacteur voor VerkeersNet en werkt nauw samen met de redacteuren van OVPro.nl en TaxiPro.nl. Na een studie Journalistiek werkte ze voor het AD/Rotterdams Dagblad en deed ze commerciële schrijfervaring op bij webwinkel Coolblue. Een Rotterdamse in hart en nieren, die de lezer van VerkeersNet graag op de hoogte houdt van alle ontwikkelingen in de verkeers-en mobiliteitswereld.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.