Signalering 30 km/u, zebrapad, weg
Maximumsnelheid

VVN: ‘Harder dan 30 km/u in bebouwde kom de uitzondering’

30 km/u moet volgens VVN de norm worden binnen de bebouwde kom. Foto: IJ

Als het aan Veilig Verkeer Nederland (VVN) ligt, wordt een maximumsnelheid van 30 km/u binnen de bebouwde kom de norm. Alleen als een wegbeheerder kan aantonen dat een hogere limiet gewenst is, zou hier een uitzondering in gemaakt moeten worden.

Verder lezen?

Ontwikkel jezelf met vakblad VerkeersNet.

Krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de sectoren verkeer en mobiliteit.

Start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Marloes Kanselaar

Marloes Kanselaar is vaste redacteur voor VerkeersNet en werkt nauw samen met de redacteuren van OVPro.nl en TaxiPro.nl. Na een studie Journalistiek werkte ze voor het AD/Rotterdams Dagblad en deed ze commerciële schrijfervaring op bij webwinkel Coolblue. Een Rotterdamse in hart en nieren, die de lezer van VerkeersNet graag op de hoogte houdt van alle ontwikkelingen in de verkeers-en mobiliteitswereld.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

VVN: 'Harder dan 30 km/u in bebouwde kom de uitzondering' - VerkeersNet
Signalering 30 km/u, zebrapad, weg
Maximumsnelheid

VVN: ‘Harder dan 30 km/u in bebouwde kom de uitzondering’

30 km/u moet volgens VVN de norm worden binnen de bebouwde kom. Foto: IJ

Als het aan Veilig Verkeer Nederland (VVN) ligt, wordt een maximumsnelheid van 30 km/u binnen de bebouwde kom de norm. Alleen als een wegbeheerder kan aantonen dat een hogere limiet gewenst is, zou hier een uitzondering in gemaakt moeten worden.

Verder lezen?

Ontwikkel jezelf met vakblad VerkeersNet.

Krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de sectoren verkeer en mobiliteit.

Start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Marloes Kanselaar

Marloes Kanselaar is vaste redacteur voor VerkeersNet en werkt nauw samen met de redacteuren van OVPro.nl en TaxiPro.nl. Na een studie Journalistiek werkte ze voor het AD/Rotterdams Dagblad en deed ze commerciële schrijfervaring op bij webwinkel Coolblue. Een Rotterdamse in hart en nieren, die de lezer van VerkeersNet graag op de hoogte houdt van alle ontwikkelingen in de verkeers-en mobiliteitswereld.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.