Ontwerp fietsenstalling KettingHuls
Creatieve oplossing

‘Donker fietsenhok onderin flatgebouw niet meer van deze tijd’

Goed ontworpen stallingen worden met plezier gebruikt door omwonenden en bezoekers. Foto: Architectenbureau KettingHuls Foto: Architectenbureau KettingHuls, 2022

Gepriegel met je fietsslot in een donkere fietsenstalling onderin een hoog flatgebouw, zou in de toekomst niet meer nodig moeten zijn. Als het aan architectenbureau KettingHuls ligt, worden stallingen een ‘sociaal middelpunt’ van stedelijke hoogbouw. Uit het rapport ‘BIKE-Inc, een inclusieve benadering’ blijkt namelijk niet alleen dat goed ontworpen stallingen met veel plezier worden gebruikt, maar ook een integraal onderdeel kunnen worden van het fietsgebruik.

Verder lezen?

Ontwikkel jezelf met vakblad VerkeersNet.

Krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de sectoren verkeer en mobiliteit.

Start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Marloes Kanselaar

Marloes Kanselaar is vaste redacteur voor VerkeersNet en werkt nauw samen met de redacteuren van OVPro.nl en TaxiPro.nl. Na een studie Journalistiek werkte ze voor het AD/Rotterdams Dagblad en deed ze commerciële schrijfervaring op bij webwinkel Coolblue. Een Rotterdamse in hart en nieren, die de lezer van VerkeersNet graag op de hoogte houdt van alle ontwikkelingen in de verkeers-en mobiliteitswereld.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

'Donker fietsenhok onderin flatgebouw niet meer van deze tijd' - VerkeersNet
Ontwerp fietsenstalling KettingHuls
Creatieve oplossing

‘Donker fietsenhok onderin flatgebouw niet meer van deze tijd’

Goed ontworpen stallingen worden met plezier gebruikt door omwonenden en bezoekers. Foto: Architectenbureau KettingHuls Foto: Architectenbureau KettingHuls, 2022

Gepriegel met je fietsslot in een donkere fietsenstalling onderin een hoog flatgebouw, zou in de toekomst niet meer nodig moeten zijn. Als het aan architectenbureau KettingHuls ligt, worden stallingen een ‘sociaal middelpunt’ van stedelijke hoogbouw. Uit het rapport ‘BIKE-Inc, een inclusieve benadering’ blijkt namelijk niet alleen dat goed ontworpen stallingen met veel plezier worden gebruikt, maar ook een integraal onderdeel kunnen worden van het fietsgebruik.

Verder lezen?

Ontwikkel jezelf met vakblad VerkeersNet.

Krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de sectoren verkeer en mobiliteit.

Start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Marloes Kanselaar

Marloes Kanselaar is vaste redacteur voor VerkeersNet en werkt nauw samen met de redacteuren van OVPro.nl en TaxiPro.nl. Na een studie Journalistiek werkte ze voor het AD/Rotterdams Dagblad en deed ze commerciële schrijfervaring op bij webwinkel Coolblue. Een Rotterdamse in hart en nieren, die de lezer van VerkeersNet graag op de hoogte houdt van alle ontwikkelingen in de verkeers-en mobiliteitswereld.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.