Laadpaal betaalpas
Elektrisch rijden

‘Alle Europese openbare laadpalen krijgen betaalkaartlezers’

Bij een laadpaal is het momenteel alleen nog maar mogelijk af te rekenen met laadpas. Unsplash, Ernest Ojeh

De Europese Commissie schrijft in een nieuwe richtlijn over de uitrol van infrastructuur voor alternatieve brandstoffen, dat alle laadpalen in Europa vanaf 2027 moeten voorzien zijn van een mogelijkheid om te betalen met de betaalpas. Gebruikers van de laadpalen moeten in heel Europa makkelijk en contactloos kunnen betalen met de beschikbare betaalpassen, zo schrijft de commissie. Momenteel hebben gebruikers voor het laden aan een publieke paal vaak nog een laadpas nodig.

Verder lezen?

Ontwikkel jezelf met vakblad VerkeersNet.

Krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de sectoren verkeer en mobiliteit.

Start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Marloes Kanselaar

Marloes Kanselaar is vaste redacteur voor VerkeersNet en werkt nauw samen met de redacteuren van OVPro.nl en TaxiPro.nl. Na een studie Journalistiek werkte ze voor het AD/Rotterdams Dagblad en deed ze commerciële schrijfervaring op bij webwinkel Coolblue. Een Rotterdamse in hart en nieren, die de lezer van VerkeersNet graag op de hoogte houdt van alle ontwikkelingen in de verkeers-en mobiliteitswereld.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

‘Alle Europese openbare laadpalen krijgen betaalkaartlezers’ - VerkeersNet
Laadpaal betaalpas
Elektrisch rijden

‘Alle Europese openbare laadpalen krijgen betaalkaartlezers’

Bij een laadpaal is het momenteel alleen nog maar mogelijk af te rekenen met laadpas. Unsplash, Ernest Ojeh

De Europese Commissie schrijft in een nieuwe richtlijn over de uitrol van infrastructuur voor alternatieve brandstoffen, dat alle laadpalen in Europa vanaf 2027 moeten voorzien zijn van een mogelijkheid om te betalen met de betaalpas. Gebruikers van de laadpalen moeten in heel Europa makkelijk en contactloos kunnen betalen met de beschikbare betaalpassen, zo schrijft de commissie. Momenteel hebben gebruikers voor het laden aan een publieke paal vaak nog een laadpas nodig.

Verder lezen?

Ontwikkel jezelf met vakblad VerkeersNet.

Krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de sectoren verkeer en mobiliteit.

Start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Marloes Kanselaar

Marloes Kanselaar is vaste redacteur voor VerkeersNet en werkt nauw samen met de redacteuren van OVPro.nl en TaxiPro.nl. Na een studie Journalistiek werkte ze voor het AD/Rotterdams Dagblad en deed ze commerciële schrijfervaring op bij webwinkel Coolblue. Een Rotterdamse in hart en nieren, die de lezer van VerkeersNet graag op de hoogte houdt van alle ontwikkelingen in de verkeers-en mobiliteitswereld.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.