Kabinetsplannen infrastructuur
Bereikbaarheid

Kabinet investeert miljarden in weg, spoor en fietsverbindingen

Er is in het coalitieakkoord 7,5 miljard euro vrijgemaakt om de bereikbaarheid in Nederland te optimaliseren. Image by Pexels / Pixabay, 2016

Het kabinet investeert de komende jaren 7,5 miljard euro om nieuwe woonwijken bereikbaar te maken. In infrastructuur voor de auto steekt het kabinet 2,7 miljard euro en voor de fiets is 780 miljoen euro gereserveerd. Ook gaat er 4 miljard euro naar het openbaar vervoer. Investeringen in doorfietsroutes, slimme verkeersinstallaties en flexibele OV-netwerken moeten gaan zorgen voor een optimale bereikbaarheid van gebieden in heel Nederland. 

Verder lezen?

Ontwikkel jezelf met vakblad VerkeersNet.

Krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de sectoren verkeer en mobiliteit.

Start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Marloes Kanselaar

Marloes Kanselaar is vaste redacteur voor VerkeersNet en werkt nauw samen met de redacteuren van OVPro.nl en TaxiPro.nl. Na een studie Journalistiek werkte ze voor het AD/Rotterdams Dagblad en deed ze commerciële schrijfervaring op bij webwinkel Coolblue. Een Rotterdamse in hart en nieren, die de lezer van VerkeersNet graag op de hoogte houdt van alle ontwikkelingen in de verkeers-en mobiliteitswereld.

2 reacties op “Kabinet investeert miljarden in weg, spoor en fietsverbindingen”

Pat Rick|15.11.22|12:05

In 2037 zou er een echt uitgebreid metronetwerk in METROpoolregio Amsterdam moeten zijn, met lijnen naar Zaanstad (via eigen station Havenstad en bewoners niet laten lopen naar metrostation Isolatorweg), Zandvoort (met opvolger van de Blauwe Tram via Haarlem en de lessen van de Hoekse Lijn) en Almere (IJmeerlijn; de Floriade zou niet zo’n fiasco zijn geworden als men die al had gehad. Almere moet zijn rol spelen als voorstad van A’dam en dus streven naar aansluiting op metronetwerk).

Pat Rick|15.11.22|12:04

Goed nieuws! Nu moet men kijken hoe men de realisatie van N/Z-lijn naar Schiphol/Hoofddorp kan versnellen om ruim voor 2030 klaar te zijn. Ieder jaar dat het eerder klaar is geeft ruimte op het spoor, betere verbindingen, minder verkeershinder, meer ondersteuning schone luchtakkoord.

Procedures inkorten of parallel doen en niet oeverloos vergaderen. Focus moet zijn op bouw. Men zou nu al kunnen beginnen met de bouw van de aangepaste software (want dat is altijd complexer dan gedacht).

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Kabinet investeert miljarden in weg, spoor en fietsverbindingen - VerkeersNet
Kabinetsplannen infrastructuur
Bereikbaarheid

Kabinet investeert miljarden in weg, spoor en fietsverbindingen

Er is in het coalitieakkoord 7,5 miljard euro vrijgemaakt om de bereikbaarheid in Nederland te optimaliseren. Image by Pexels / Pixabay, 2016

Het kabinet investeert de komende jaren 7,5 miljard euro om nieuwe woonwijken bereikbaar te maken. In infrastructuur voor de auto steekt het kabinet 2,7 miljard euro en voor de fiets is 780 miljoen euro gereserveerd. Ook gaat er 4 miljard euro naar het openbaar vervoer. Investeringen in doorfietsroutes, slimme verkeersinstallaties en flexibele OV-netwerken moeten gaan zorgen voor een optimale bereikbaarheid van gebieden in heel Nederland. 

Verder lezen?

Ontwikkel jezelf met vakblad VerkeersNet.

Krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de sectoren verkeer en mobiliteit.

Start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Marloes Kanselaar

Marloes Kanselaar is vaste redacteur voor VerkeersNet en werkt nauw samen met de redacteuren van OVPro.nl en TaxiPro.nl. Na een studie Journalistiek werkte ze voor het AD/Rotterdams Dagblad en deed ze commerciële schrijfervaring op bij webwinkel Coolblue. Een Rotterdamse in hart en nieren, die de lezer van VerkeersNet graag op de hoogte houdt van alle ontwikkelingen in de verkeers-en mobiliteitswereld.

2 reacties op “Kabinet investeert miljarden in weg, spoor en fietsverbindingen”

Pat Rick|15.11.22|12:05

In 2037 zou er een echt uitgebreid metronetwerk in METROpoolregio Amsterdam moeten zijn, met lijnen naar Zaanstad (via eigen station Havenstad en bewoners niet laten lopen naar metrostation Isolatorweg), Zandvoort (met opvolger van de Blauwe Tram via Haarlem en de lessen van de Hoekse Lijn) en Almere (IJmeerlijn; de Floriade zou niet zo’n fiasco zijn geworden als men die al had gehad. Almere moet zijn rol spelen als voorstad van A’dam en dus streven naar aansluiting op metronetwerk).

Pat Rick|15.11.22|12:04

Goed nieuws! Nu moet men kijken hoe men de realisatie van N/Z-lijn naar Schiphol/Hoofddorp kan versnellen om ruim voor 2030 klaar te zijn. Ieder jaar dat het eerder klaar is geeft ruimte op het spoor, betere verbindingen, minder verkeershinder, meer ondersteuning schone luchtakkoord.

Procedures inkorten of parallel doen en niet oeverloos vergaderen. Focus moet zijn op bouw. Men zou nu al kunnen beginnen met de bouw van de aangepaste software (want dat is altijd complexer dan gedacht).

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.