SWOV halvering verkeersdoden
SWOV-rapport

Halvering aantal verkeersslachtoffers in 2030 ligt buiten bereik

Volgens het SWOV-rapport Kiezen of delen is er van halvering van het aantal verkeersslachtoffers in 2030 geen sprake. ANP / RDB Producties, 2022

Een halvering van het totaal aantal verkeersslachtoffers in 2030 ligt – ook met extra maatregelen – buiten bereik. In het meest gunstige geval kan het aantal verkeersdoden gehalveerd worden, maar alleen als er zowel maatregelen voor gemotoriseerd verkeer als maatregelen die de fietsveiligheid vergroten, worden ingesteld. Met extra maatregelen is een forse reductie van het aantal ernstig gewonden wel mogelijk. Dat stelt SWOV (Stichting Wetenschappelijk Onderzoek Verkeersveiligheid) in het rapport Kiezen of delen

Verder lezen?

Ontwikkel jezelf met vakblad VerkeersNet.

Krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de sectoren verkeer en mobiliteit.

Start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Marloes Kanselaar

Marloes Kanselaar is vaste redacteur voor VerkeersNet en werkt nauw samen met de redacteuren van OVPro.nl en TaxiPro.nl. Na een studie Journalistiek werkte ze voor het AD/Rotterdams Dagblad en deed ze commerciële schrijfervaring op bij webwinkel Coolblue. Een Rotterdamse in hart en nieren, die de lezer van VerkeersNet graag op de hoogte houdt van alle ontwikkelingen in de verkeers-en mobiliteitswereld.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Halvering aantal verkeersslachtoffers in 2030 ligt buiten bereik - VerkeersNet
SWOV halvering verkeersdoden
SWOV-rapport

Halvering aantal verkeersslachtoffers in 2030 ligt buiten bereik

Volgens het SWOV-rapport Kiezen of delen is er van halvering van het aantal verkeersslachtoffers in 2030 geen sprake. ANP / RDB Producties, 2022

Een halvering van het totaal aantal verkeersslachtoffers in 2030 ligt – ook met extra maatregelen – buiten bereik. In het meest gunstige geval kan het aantal verkeersdoden gehalveerd worden, maar alleen als er zowel maatregelen voor gemotoriseerd verkeer als maatregelen die de fietsveiligheid vergroten, worden ingesteld. Met extra maatregelen is een forse reductie van het aantal ernstig gewonden wel mogelijk. Dat stelt SWOV (Stichting Wetenschappelijk Onderzoek Verkeersveiligheid) in het rapport Kiezen of delen

Verder lezen?

Ontwikkel jezelf met vakblad VerkeersNet.

Krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de sectoren verkeer en mobiliteit.

Start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Marloes Kanselaar

Marloes Kanselaar is vaste redacteur voor VerkeersNet en werkt nauw samen met de redacteuren van OVPro.nl en TaxiPro.nl. Na een studie Journalistiek werkte ze voor het AD/Rotterdams Dagblad en deed ze commerciële schrijfervaring op bij webwinkel Coolblue. Een Rotterdamse in hart en nieren, die de lezer van VerkeersNet graag op de hoogte houdt van alle ontwikkelingen in de verkeers-en mobiliteitswereld.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.