Infrastructuur ADAS
ADAS-systemen

Infrastructuur aanpassen voor slimme auto’s kost 10 miljoen euro

Rijhulpsystemen moeten bebording goed kunnen 'lezen' om optimaal te functioneren. Fietsberaad / Flickr, 2009

Om rijhulpsystemen optimaal te laten functioneren, is maximaal 10 miljoen euro nodig voor de aanpassing van markeringen, belijningen en snelheidsborden. Dit blijkt uit een onderzoek naar de benodigde aanpassingen in de infrastructuur door Royal HaskoningDHV, in opdracht van het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat. 

Verder lezen?

Ontwikkel jezelf met vakblad VerkeersNet.

Krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de sectoren verkeer en mobiliteit.

Start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Marloes Kanselaar

Marloes Kanselaar is vaste redacteur voor VerkeersNet en werkt nauw samen met de redacteuren van OVPro.nl en TaxiPro.nl. Na een studie Journalistiek werkte ze voor het AD/Rotterdams Dagblad en deed ze commerciële schrijfervaring op bij webwinkel Coolblue. Een Rotterdamse in hart en nieren, die de lezer van VerkeersNet graag op de hoogte houdt van alle ontwikkelingen in de verkeers-en mobiliteitswereld.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Infrastructuur aanpassen voor slimme auto's kost 10 miljoen euro - VerkeersNet
Infrastructuur ADAS
ADAS-systemen

Infrastructuur aanpassen voor slimme auto’s kost 10 miljoen euro

Rijhulpsystemen moeten bebording goed kunnen 'lezen' om optimaal te functioneren. Fietsberaad / Flickr, 2009

Om rijhulpsystemen optimaal te laten functioneren, is maximaal 10 miljoen euro nodig voor de aanpassing van markeringen, belijningen en snelheidsborden. Dit blijkt uit een onderzoek naar de benodigde aanpassingen in de infrastructuur door Royal HaskoningDHV, in opdracht van het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat. 

Verder lezen?

Ontwikkel jezelf met vakblad VerkeersNet.

Krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de sectoren verkeer en mobiliteit.

Start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Marloes Kanselaar

Marloes Kanselaar is vaste redacteur voor VerkeersNet en werkt nauw samen met de redacteuren van OVPro.nl en TaxiPro.nl. Na een studie Journalistiek werkte ze voor het AD/Rotterdams Dagblad en deed ze commerciële schrijfervaring op bij webwinkel Coolblue. Een Rotterdamse in hart en nieren, die de lezer van VerkeersNet graag op de hoogte houdt van alle ontwikkelingen in de verkeers-en mobiliteitswereld.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.