Elektrische step
LEV-kader

SWOV: lichte elektrische voertuigen blijven monitoren op openbare weg

Als LEV's zoals de elektrische step eenmaal op de openbare weg mogen, is het belangrijk te blijven monitoren. Zo stelt SWOV.Kristoffer Trolle / Creative Commons, 2019

Lichte elektrische voertuigen (LEV’s) die tot de openbare weg worden toegelaten, moeten blijvend worden gemonitord. Tot die aanbeveling komt SWOV in een nieuw rapport. In 2023 wordt een nieuw toelatingskader voor LEV’s ingevoerd. Nieuwe LEV’s moeten dan eerst technisch worden gekeurd en een risico-inventarisatie ondergaan, voordat ze de weg op mogen. “Maar het is belangrijk om ze ook na toelating te blijven volgen, zodat je kunt ingrijpen als het de verkeerde kant op dreigt te gaan”, zegt SWOV-onderzoeker Maartje de Goede.

Verder lezen?

Ontwikkel jezelf met vakblad VerkeersNet.

Krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de sectoren verkeer en mobiliteit.

Start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Onderwerpen: , , ,

Auteur: Marloes Kanselaar

Marloes Kanselaar is vaste redacteur voor VerkeersNet en werkt nauw samen met de redacteuren van OVPro.nl en TaxiPro.nl. Na een studie Journalistiek werkte ze voor het AD/Rotterdams Dagblad en deed ze commerciële schrijfervaring op bij webwinkel Coolblue. Een Rotterdamse in hart en nieren, die de lezer van VerkeersNet graag op de hoogte houdt van alle ontwikkelingen in de verkeers-en mobiliteitswereld.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

SWOV: lichte elektrische voertuigen blijven monitoren op openbare weg - VerkeersNet
Elektrische step
LEV-kader

SWOV: lichte elektrische voertuigen blijven monitoren op openbare weg

Als LEV's zoals de elektrische step eenmaal op de openbare weg mogen, is het belangrijk te blijven monitoren. Zo stelt SWOV. Kristoffer Trolle / Creative Commons, 2019

Lichte elektrische voertuigen (LEV’s) die tot de openbare weg worden toegelaten, moeten blijvend worden gemonitord. Tot die aanbeveling komt SWOV in een nieuw rapport. In 2023 wordt een nieuw toelatingskader voor LEV’s ingevoerd. Nieuwe LEV’s moeten dan eerst technisch worden gekeurd en een risico-inventarisatie ondergaan, voordat ze de weg op mogen. “Maar het is belangrijk om ze ook na toelating te blijven volgen, zodat je kunt ingrijpen als het de verkeerde kant op dreigt te gaan”, zegt SWOV-onderzoeker Maartje de Goede.

Verder lezen?

Ontwikkel jezelf met vakblad VerkeersNet.

Krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de sectoren verkeer en mobiliteit.

Start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Onderwerpen: , , ,

Auteur: Marloes Kanselaar

Marloes Kanselaar is vaste redacteur voor VerkeersNet en werkt nauw samen met de redacteuren van OVPro.nl en TaxiPro.nl. Na een studie Journalistiek werkte ze voor het AD/Rotterdams Dagblad en deed ze commerciële schrijfervaring op bij webwinkel Coolblue. Een Rotterdamse in hart en nieren, die de lezer van VerkeersNet graag op de hoogte houdt van alle ontwikkelingen in de verkeers-en mobiliteitswereld.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.