MisNiks-campagne Interpolis
MisNiks-camapgne

Mobielgebruik op de fiets brengt drie op de vijf jongeren in gevaar

De clip van de MisNiks-campagne moet jongeren bewust maken van de gevaren van telefoongebruik op de fiets.Interpolis

Drie op de vijf jongeren waren de afgelopen twee jaar betrokken bij een gevaarlijke verkeerssituatie of een verkeersongeval terwijl ze op hun mobieltje keken. Dit blijkt uit onderzoek van verzekeraar Interpolis. Toch denkt een derde van de jongeren nog steeds dat de kans zeer klein is dat zij bij een verkeersongeval betrokken raken door het gebruik van hun telefoon. “We moeten nu collectief ingrijpen.”

Verder lezen?

Ontwikkel jezelf met vakblad VerkeersNet.

Krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de sectoren verkeer en mobiliteit.

Start actieabonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Marloes Kanselaar

Marloes Kanselaar is vaste redacteur voor VerkeersNet en werkt nauw samen met de redacteuren van OVPro.nl en TaxiPro.nl. Na een studie Journalistiek werkte ze voor het AD/Rotterdams Dagblad en deed ze commerciële schrijfervaring op bij webwinkel Coolblue. Een Rotterdamse in hart en nieren, die de lezer van VerkeersNet graag op de hoogte houdt van alle ontwikkelingen in de verkeers-en mobiliteitswereld.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.