Fietsen Groningen
Onderzoek

Europese automobilist wil niet fietsen vanwege verkeersonveiligheid

Groningen is een van de twee Nederlandse steden die in het onderzoek is meegenomen. Flickr / Ritzo ten Cate

Verkeersonveiligheid is het belangrijkste obstakel dat inwoners van negen steden in vier Europese landen ervan weerhoudt om de auto te laten staan en meer te gaan fietsen. Na verkeersonveiligheid worden de kortere (reis)tijd als tweede en de beperkte fysieke inspanning als derde genoemd om de auto te verkiezen boven de fiets. Dit blijkt uit een onderzoek dat in opdracht van de organisatie van Europese ‘rijkswaterstaten’ CEDR is uitgevoerd door acht Europese collega-instituten, waaronder SWOV.

Verder lezen?

Ontwikkel jezelf met vakblad VerkeersNet.

Krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de sectoren verkeer en mobiliteit.

Start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Marloes Kanselaar

Marloes Kanselaar is vaste redacteur voor VerkeersNet en werkt nauw samen met de redacteuren van OVPro.nl en TaxiPro.nl. Na een studie Journalistiek werkte ze voor het AD/Rotterdams Dagblad en deed ze commerciële schrijfervaring op bij webwinkel Coolblue. Een Rotterdamse in hart en nieren, die de lezer van VerkeersNet graag op de hoogte houdt van alle ontwikkelingen in de verkeers-en mobiliteitswereld.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Europese automobilist wil niet fietsen vanwege verkeersonveiligheid - VerkeersNet
Fietsen Groningen
Onderzoek

Europese automobilist wil niet fietsen vanwege verkeersonveiligheid

Groningen is een van de twee Nederlandse steden die in het onderzoek is meegenomen. Flickr / Ritzo ten Cate

Verkeersonveiligheid is het belangrijkste obstakel dat inwoners van negen steden in vier Europese landen ervan weerhoudt om de auto te laten staan en meer te gaan fietsen. Na verkeersonveiligheid worden de kortere (reis)tijd als tweede en de beperkte fysieke inspanning als derde genoemd om de auto te verkiezen boven de fiets. Dit blijkt uit een onderzoek dat in opdracht van de organisatie van Europese ‘rijkswaterstaten’ CEDR is uitgevoerd door acht Europese collega-instituten, waaronder SWOV.

Verder lezen?

Ontwikkel jezelf met vakblad VerkeersNet.

Krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de sectoren verkeer en mobiliteit.

Start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Marloes Kanselaar

Marloes Kanselaar is vaste redacteur voor VerkeersNet en werkt nauw samen met de redacteuren van OVPro.nl en TaxiPro.nl. Na een studie Journalistiek werkte ze voor het AD/Rotterdams Dagblad en deed ze commerciële schrijfervaring op bij webwinkel Coolblue. Een Rotterdamse in hart en nieren, die de lezer van VerkeersNet graag op de hoogte houdt van alle ontwikkelingen in de verkeers-en mobiliteitswereld.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.