Merwede
HOV-verbinding

Autoloze Utrechtse Merwedewijk ontvangt klachten over slechte ov-ontsluiting

De autoluwe Utrechtse wijk aan het Merwedekanaal is niet overal even goed aangesloten op het ov-netwerk. BURA OKRA

De nieuwe Utrechtse stadswijk Merwede wordt een van de grootste autovrije wijken van Nederland. Ruim 10.000 bewoners gaan vooral deelvervoer, fietsen, ov, LEV’s en mobiliteitshubs gebruiken om zich te verplaatsen. Bewoners van de al gebouwde wijk ten noorden van de stadswijk hebben kritiek op de plannen: “Momenteel is er geen bushalte in de buurt, terwijl er wel een busbaan recht voor de deur ligt.”

Verder lezen?

Ontwikkel jezelf met vakblad VerkeersNet.

Krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de sectoren verkeer en mobiliteit.

Start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Sander van vliet

Bron: OVPro.nl

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Autoloze Utrechtse Merwedewijk ontvangt klachten over slechte ov-ontsluiting - VerkeersNet
Merwede
HOV-verbinding

Autoloze Utrechtse Merwedewijk ontvangt klachten over slechte ov-ontsluiting

De autoluwe Utrechtse wijk aan het Merwedekanaal is niet overal even goed aangesloten op het ov-netwerk. BURA OKRA

De nieuwe Utrechtse stadswijk Merwede wordt een van de grootste autovrije wijken van Nederland. Ruim 10.000 bewoners gaan vooral deelvervoer, fietsen, ov, LEV’s en mobiliteitshubs gebruiken om zich te verplaatsen. Bewoners van de al gebouwde wijk ten noorden van de stadswijk hebben kritiek op de plannen: “Momenteel is er geen bushalte in de buurt, terwijl er wel een busbaan recht voor de deur ligt.”

Verder lezen?

Ontwikkel jezelf met vakblad VerkeersNet.

Krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de sectoren verkeer en mobiliteit.

Start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Sander van vliet

Bron: OVPro.nl

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.