Walenburgerweg in Rotterdam is de eerste 'grote' weg in Rotterdam waar 30km/u werd ingevoerd.
Veilig Verkeer Nederland

Remwegdemo laat Rotterdammers zien wat hoge snelheid doet

Walenburgerweg in Rotterdam is de eerste 'grote' weg in Rotterdam waar 30km/u werd ingevoerd. Foto: ProMedia/Sander van Vliet.

Een deel van het centrum van Rotterdam is vanmiddag tussen 12.00 en 16.00 uur afgesloten voor auto’s vanwege een zogeheten remwegdemonstratie. Veilig Verkeer Nederland (VVN) en de gemeente Rotterdam organiseren deze demonstratie om Rotterdammers duidelijk te maken waarom de maximumsnelheid op meer plaatsen in de stad naar 30 kilometer per uur moet. Die lagere snelheid bevordert de verkeersveiligheid.

Verder lezen?

Ontwikkel jezelf met vakblad VerkeersNet.

Krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de sectoren verkeer en mobiliteit.

Start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Marloes Kanselaar

Marloes Kanselaar is vaste redacteur voor VerkeersNet en werkt nauw samen met de redacteuren van OVPro.nl en TaxiPro.nl. Na een studie Journalistiek werkte ze voor het AD/Rotterdams Dagblad en deed ze commerciële schrijfervaring op bij webwinkel Coolblue. Een Rotterdamse in hart en nieren, die de lezer van VerkeersNet graag op de hoogte houdt van alle ontwikkelingen in de verkeers-en mobiliteitswereld.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Remwegdemo laat Rotterdammers zien wat hoge snelheid doet - VerkeersNet
Walenburgerweg in Rotterdam is de eerste 'grote' weg in Rotterdam waar 30km/u werd ingevoerd.
Veilig Verkeer Nederland

Remwegdemo laat Rotterdammers zien wat hoge snelheid doet

Walenburgerweg in Rotterdam is de eerste 'grote' weg in Rotterdam waar 30km/u werd ingevoerd. Foto: ProMedia/Sander van Vliet.

Een deel van het centrum van Rotterdam is vanmiddag tussen 12.00 en 16.00 uur afgesloten voor auto’s vanwege een zogeheten remwegdemonstratie. Veilig Verkeer Nederland (VVN) en de gemeente Rotterdam organiseren deze demonstratie om Rotterdammers duidelijk te maken waarom de maximumsnelheid op meer plaatsen in de stad naar 30 kilometer per uur moet. Die lagere snelheid bevordert de verkeersveiligheid.

Verder lezen?

Ontwikkel jezelf met vakblad VerkeersNet.

Krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de sectoren verkeer en mobiliteit.

Start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Marloes Kanselaar

Marloes Kanselaar is vaste redacteur voor VerkeersNet en werkt nauw samen met de redacteuren van OVPro.nl en TaxiPro.nl. Na een studie Journalistiek werkte ze voor het AD/Rotterdams Dagblad en deed ze commerciële schrijfervaring op bij webwinkel Coolblue. Een Rotterdamse in hart en nieren, die de lezer van VerkeersNet graag op de hoogte houdt van alle ontwikkelingen in de verkeers-en mobiliteitswereld.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.