Beeld: een SUV geparkeerd in Parijs
Mega-SUV's

Nieuwe auto’s elk jaar één centimeter breder, milieuclub wil dat EU ingrijpt

Parijs stemde afgelopen zondag voor een hoger parkeertarief voor zware auto's Shutterstock, EricBery

Nieuwe auto’s worden ieder jaar gemiddeld één centimeter breder. Dat blijkt uit onderzoek van de milieuorganisatie Transport & Environment (T&E). Een kwalijke ontwikkeling, zo vindt de organisatie. “Voertuigen die hun parkeerplaats overschrijden, nemen ruimte in beslag van voetgangers en andere weggebruikers”. T&E pleit voor een nieuwe Europese maximumbreedte.

Verder lezen?

Ontwikkel jezelf met vakblad VerkeersNet.

Krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de sectoren verkeer en mobiliteit.

Start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Laura Houtenbrink

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Nieuwe auto's elk jaar één centimeter breder, milieuclub wil dat EU ingrijpt - VerkeersNet
Beeld: een SUV geparkeerd in Parijs
Mega-SUV's

Nieuwe auto’s elk jaar één centimeter breder, milieuclub wil dat EU ingrijpt

Parijs stemde afgelopen zondag voor een hoger parkeertarief voor zware auto's Shutterstock, EricBery

Nieuwe auto’s worden ieder jaar gemiddeld één centimeter breder. Dat blijkt uit onderzoek van de milieuorganisatie Transport & Environment (T&E). Een kwalijke ontwikkeling, zo vindt de organisatie. “Voertuigen die hun parkeerplaats overschrijden, nemen ruimte in beslag van voetgangers en andere weggebruikers”. T&E pleit voor een nieuwe Europese maximumbreedte.

Verder lezen?

Ontwikkel jezelf met vakblad VerkeersNet.

Krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de sectoren verkeer en mobiliteit.

Start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Laura Houtenbrink

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.