Verklikkerlampje in led uitvoering

Om aan de achterkant van een verkeerslicht te kunnen zien of het licht brandt, is een verklikkerlampje nodig. Dat wordt gebruikt door handhavende instanties en verkeerskundigen. Vroeger gebeurde dat met een 2e lampje parallel geschakeld aan het hoofdlicht. Volgens Ko Hartog gaf dat geen 100% juiste weergave van de status. Met de komst van de 2e generatie roodlicht verklikker, waarbij gebruik gemaakt werd van een glasstaaf welke het geproduceerde licht van de hoofdlamp transporteerde naar de verklikker werd een 100% juiste weergave bewerkstelligd. Maar tijden veranderen met de intrede van LED technologie kon de oplossing met glasstaaf niet langer worden toegepast, maar de behoefte blijft bij meerdere wegbeheerders. Ko Hartog Verkeerstechniek heeft dit probleem opgelost door een nieuwe module te ontwikkelen die absoluut fail-safe is en ook gebaseerd is op LED technologie. Indien de (hoofd) LED-lamp defect is, zal de verklikker absoluut niet branden. Indien de verklikker defect is, kan de lamp wel gewoon blijven branden. Het systeem kan onmogelijk onveilig falen.
De LED-lamp wordt aangesloten op de verklikker. De verklikker vormt een dusdanige kleine belasting voor de lampstroommonitor van een verkeersregelaar (stroom= 15mA), dat deze in de gangbare lampmonitoren niet detecteerbaar is. De nieuwe roodlichtverklikker is ook naderhand toepasbaar en niet merkgebonden voor wat betreft de toegepaste LED module.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Maak gebruik van de exclusieve jaaraanbieding: € 7,50 i.p.v. € 10,50. 

Bekijk de aanbieding

Auteur: Redactie

Reageren op dit artikel is niet mogelijk.