Rotondeteller

DTV Consultants introduceert de rotondeteller, gebaseerd op een videosysteem dat voertuigen weet te tracken en zo precies kan volgen waar een auto de rotonde opkomt, en waar deze de rotonde weer verlaat. Het met de hand tellen van alle bewegingen op een rotonde behoort daarmee tot het verleden.

Niet alleen wordt verkeer geteld per ingaande en uitgaande tak van de rotonde, ook worden de getelde gegevens gecategoriseerd naar herkomst en bestemming. Voor HB-matrices is het product uniek, aldus DTV, omdat geen enkel ander middel (Bluetooth, Floating Car Data) een HB-matrix levert die zo goed overeenkomt met de gemeten verkeersintensiteiten.
De algoritmes zijn zo gemaakt dat zij tevens geschikt zijn voor real-time toepassingen. In de toekomst wil DTV de Rotondeteller mogelijk ook inzetten voor tijdelijk verkeersmanagement. De voorspellende waarde van de HB-matrix uit de Rotondeteller over wat weggebruikers gaan doen is namelijk aanmerkelijk groter dan bij andere technieken omdat gemeten wordt op de plaats waar voertuigen een beslissing nemen. En met het systeem is het in principe ook mogelijk onderzoek te doen naar de werkelijke capaciteit van rotondes in de praktijk.

Onderwerpen:

Auteur: Redactie

Reageren op dit artikel is niet mogelijk.

Rotondeteller - VerkeersNet

Rotondeteller

DTV Consultants introduceert de rotondeteller, gebaseerd op een videosysteem dat voertuigen weet te tracken en zo precies kan volgen waar een auto de rotonde opkomt, en waar deze de rotonde weer verlaat. Het met de hand tellen van alle bewegingen op een rotonde behoort daarmee tot het verleden.

Niet alleen wordt verkeer geteld per ingaande en uitgaande tak van de rotonde, ook worden de getelde gegevens gecategoriseerd naar herkomst en bestemming. Voor HB-matrices is het product uniek, aldus DTV, omdat geen enkel ander middel (Bluetooth, Floating Car Data) een HB-matrix levert die zo goed overeenkomt met de gemeten verkeersintensiteiten.
De algoritmes zijn zo gemaakt dat zij tevens geschikt zijn voor real-time toepassingen. In de toekomst wil DTV de Rotondeteller mogelijk ook inzetten voor tijdelijk verkeersmanagement. De voorspellende waarde van de HB-matrix uit de Rotondeteller over wat weggebruikers gaan doen is namelijk aanmerkelijk groter dan bij andere technieken omdat gemeten wordt op de plaats waar voertuigen een beslissing nemen. En met het systeem is het in principe ook mogelijk onderzoek te doen naar de werkelijke capaciteit van rotondes in de praktijk.

Onderwerpen:

Auteur: Redactie

Reageren op dit artikel is niet mogelijk.