Beeld uit de campagnefilm Zie je me zitten BEELD RAI Vereniging

RAI Vereniging start campagne voor anderhalve meter afstand in verkeer

Met de slogan ‘Zie jij mij zitten’ start RAI Vereniging een verkeersveiligheidscampagne om verkeersdeelnemers bewust te maken van hoe je in de 1.5 m samenleving het beste kunt gedragen in het verkeer.

Met de campagne wil RAI Vereniging aandacht vragen voor het groeiende belang om extra rekening met elkaar te houden in het verkeer. Een andere doelstelling is gedragstips geven hoe verkeersdeelnemers zich veilig kunnen gedragen in het verkeer.

Vijf doelgroepen

De campagne richt zicht voornamelijk op de verkeersdeelnemers in de stad waarbij onderscheid wordt gemaakt tussen vijf verschillende soorten verkeersdeelnemers: fietsers, scooterrijders, motorrijders, automobilisten en bestuurders van zware voertuigen. Hierbij wordt per doelgroep naast specifieke gedragstips, aanvullende informatie gegeven over onderwerpen die juist in deze coronatijd extra aandacht verdienen.

Auteur: Jan Pieter Rottier

Jan Pieter Rottier is binnen ProMedia Group als redacteur en presentator verantwoordelijk voor evenementen, tv-uitzendingen en andere video-content, zoals webinars en online congressen. Daarnaast schrijft hij regelmatig voor de Personenvervoer en Verkeer-vakbladen VerkeersNet, OVPro en TaxiPro.

1 reactie op “RAI Vereniging start campagne voor anderhalve meter afstand in verkeer”

Fietsersbond Roermond|24.07.20|20:40

Helemaal mee eens dat er goed gekeken wordt naar de handhaving van de 1 1/2 meter.
Op heeel veel fietspaden is dat onmogelijk ook wanneer er nog tegen het verkeer gereden word en er veel voetgangers gebruik maken.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.