Grootste elektrische vrachtwagen van Europa in gebruik

VDH-Rotterdam-Westblaak-640x426Heineken heeft de grootste elektrische vrachtwagen van Europa in gebruik genomen. De volledig elektrische vrachtwagen wordt ingezet voor stedelijke distributie in Rotterdam.

De vrachtwagen is dankzij het laadvermogen van 9 ton en een bereik tot 200 km. In totaal gaan er de komende tijd drie 19-tons vrachtwagens rijden in Rotterdam en vier 12-tons trucks in Amsterdam. In 2020 wil Heineken in alle steden gebruikmaken van elektrisch transport.

Leverancier Hytruck komt ook nog met een tweede, een lichte 12 tons Hytruck, gebaseerd op de DAF LF 45. De auto is voorzien van een extra groot batterijpakket waardoor de range wordt verhoogd tot 220-250km. Toch blijft de laadtijd beperkt tot maximaal 5 uur.

Beide voertuigen zijn de voorlopers in een serie voertuigen die gebouwd worden in het kader van de Proeftuin Elektrisch rijden van AgentschapNL. Acht verschillende transporteurs gaan met de volledig elektrische Hytrucks ervaring opdoen met 0-emissie stedelijke distributie.

De proeftuin Stedelijke Distributie is onderdeel van het programma ‘Proeftuinen Hybride en elektrisch rijden’ dat Agentschap NL voor het ministerie van Economische Zaken uitvoert. De proeftuinen hebben als doel het gebruik van elektrische en plug-in hybride voertuigen te stimuleren door ervaringen op te doen met het rijden met deze voertuigen in de praktijk.

Onderwerpen:

Auteur: Redactie

Reageren op dit artikel is niet mogelijk.

Grootste elektrische vrachtwagen van Europa in gebruik - VerkeersNet

Grootste elektrische vrachtwagen van Europa in gebruik

VDH-Rotterdam-Westblaak-640x426Heineken heeft de grootste elektrische vrachtwagen van Europa in gebruik genomen. De volledig elektrische vrachtwagen wordt ingezet voor stedelijke distributie in Rotterdam.

De vrachtwagen is dankzij het laadvermogen van 9 ton en een bereik tot 200 km. In totaal gaan er de komende tijd drie 19-tons vrachtwagens rijden in Rotterdam en vier 12-tons trucks in Amsterdam. In 2020 wil Heineken in alle steden gebruikmaken van elektrisch transport.

Leverancier Hytruck komt ook nog met een tweede, een lichte 12 tons Hytruck, gebaseerd op de DAF LF 45. De auto is voorzien van een extra groot batterijpakket waardoor de range wordt verhoogd tot 220-250km. Toch blijft de laadtijd beperkt tot maximaal 5 uur.

Beide voertuigen zijn de voorlopers in een serie voertuigen die gebouwd worden in het kader van de Proeftuin Elektrisch rijden van AgentschapNL. Acht verschillende transporteurs gaan met de volledig elektrische Hytrucks ervaring opdoen met 0-emissie stedelijke distributie.

De proeftuin Stedelijke Distributie is onderdeel van het programma ‘Proeftuinen Hybride en elektrisch rijden’ dat Agentschap NL voor het ministerie van Economische Zaken uitvoert. De proeftuinen hebben als doel het gebruik van elektrische en plug-in hybride voertuigen te stimuleren door ervaringen op te doen met het rijden met deze voertuigen in de praktijk.

Onderwerpen:

Auteur: Redactie

Reageren op dit artikel is niet mogelijk.