Low Car Diet succes; Center Parcs wint

Meer dan 1400 werknemers van 15 bedrijven deden tussen 14 mei en 14 juni mee aan de Low Car Diet-campagne. Center Parcs is winnaar geworden en bespaarde 13,9 ton CO2 door 77 procent minder autokilometers te maken. Khaled Mustafa heeft als individu de meeste punten verdiend door voor 73 procent van zijn 4960 afgelegde kilometers het OV te gebruiken.

Low Car Diet (LCD) is een jaarlijkse mobiliteitswedstrijd waarin deelnemers een maand lang zo duurzaam mogelijk proberen te reizen. De organisatie is in handen van Stichting de Reisbeweging. LCD zet zeker zoden aan de dijk, bleek onlangs uit een rapport van het Centraal Planbureau. Deelnemers maken blijvend 35 procent minder autokilometers aan woon-werkverkeer. De resultaten van de LCD-campagne breder trekken is lastig, benadrukt het CPB.

Auteur: Jan Pieter Rottier

Jan Pieter Rottier is redacteur van VerkeersNet.nl. Hij schrijft ook regelmatig voor de andere vakbladen van ProMedia Group.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.