Victor van Tol, CEO van SnappCar FOTO SnappCar

Via SnappCar leaseauto aanbieden moet flinke vlucht nemen

SnappCar wil dit jaar minimaal vijfmaal zoveel private leaseauto’s aansluiten. Het autodeelbedrijf heeft daarvoor overeenkomsten gesloten met verschillende aanbieders van leaseauto’s. De beslissing volgt op een succesvolle pilot die 300 gedeelde private leaseauto’s opleverde. Volgens SnappCar draagt het delen van private leaseauto’s bij aan de snellere adoptie van autodelen.

Aan de pilot deed Privatlease.com mee, net als SnappCar onderdeel van de Autobinck Group. Via het platform werden 300 private leaseauto’s gedeeld. Uit de pilot bleek dat een berijder van een private-leaseauto zijn of haar auto bijna twee keer zoveel verhuurt vergeleken met een gewone ‘eigen’ deelauto. Doelstelling voor dit jaar is dat er minimaal 1500 privatleaseauto’s gedeeld gaan worden.

Aan de samenwerking doen mee Privatelease.com, Justlease, Directlease  en ALD Automotive. Dat de laatste partij aanhaakte werd eind vorig jaar al bekend. Bij Leaseplan is het al sinds 2017 mogelijk dat private leaserijders hun auto delen via SnappCar.

Snellere adoptie

De pilot vond plaats met de Fiat 500 maar dankzij de samenwerkingen met de andere leasemaatschappijen wordt het aanbod van modellen nu uitgebreid met de Peugeot 108, Volkswagen Polo, Opel Astra, en Dacia Logan. De leasemaatschappijen spreken met hun leaserijders af dat zij hun auto minimaal twee keer per maand verhuren via SnappCar in ruil voor een flinke korting op de leaseprijs.

Victor van Tol, CEO van SnappCar, zegt dat de kracht van de gedeelde private leaseauto in het feit zit dat de verhuurders van begin af aan volledig gecommitteerd zijn om hun auto delen. “Dat is immers part of the deal met de leasemaatschappij. Dat zorgt voor gemotiveerde en flexibele verhuurders die, als ze eenmaal zijn gestart en de voordelen hebben ervaren, intrinsiek gemotiveerd zijn om hun auto te blijven delen. Dat is een essentiële stap op weg naar de situatie waarin mensen autodelen gaan inzetten voor hun dagelijkse mobiliteit.”

Bron: Automobiel Management

Auteur: Jan Pieter Rottier

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Via SnappCar leaseauto aanbieden moet flinke vlucht nemen - VerkeersNet
Victor van Tol, CEO van SnappCar FOTO SnappCar

Via SnappCar leaseauto aanbieden moet flinke vlucht nemen

SnappCar wil dit jaar minimaal vijfmaal zoveel private leaseauto’s aansluiten. Het autodeelbedrijf heeft daarvoor overeenkomsten gesloten met verschillende aanbieders van leaseauto’s. De beslissing volgt op een succesvolle pilot die 300 gedeelde private leaseauto’s opleverde. Volgens SnappCar draagt het delen van private leaseauto’s bij aan de snellere adoptie van autodelen.

Aan de pilot deed Privatlease.com mee, net als SnappCar onderdeel van de Autobinck Group. Via het platform werden 300 private leaseauto’s gedeeld. Uit de pilot bleek dat een berijder van een private-leaseauto zijn of haar auto bijna twee keer zoveel verhuurt vergeleken met een gewone ‘eigen’ deelauto. Doelstelling voor dit jaar is dat er minimaal 1500 privatleaseauto’s gedeeld gaan worden.

Aan de samenwerking doen mee Privatelease.com, Justlease, Directlease  en ALD Automotive. Dat de laatste partij aanhaakte werd eind vorig jaar al bekend. Bij Leaseplan is het al sinds 2017 mogelijk dat private leaserijders hun auto delen via SnappCar.

Snellere adoptie

De pilot vond plaats met de Fiat 500 maar dankzij de samenwerkingen met de andere leasemaatschappijen wordt het aanbod van modellen nu uitgebreid met de Peugeot 108, Volkswagen Polo, Opel Astra, en Dacia Logan. De leasemaatschappijen spreken met hun leaserijders af dat zij hun auto minimaal twee keer per maand verhuren via SnappCar in ruil voor een flinke korting op de leaseprijs.

Victor van Tol, CEO van SnappCar, zegt dat de kracht van de gedeelde private leaseauto in het feit zit dat de verhuurders van begin af aan volledig gecommitteerd zijn om hun auto delen. “Dat is immers part of the deal met de leasemaatschappij. Dat zorgt voor gemotiveerde en flexibele verhuurders die, als ze eenmaal zijn gestart en de voordelen hebben ervaren, intrinsiek gemotiveerd zijn om hun auto te blijven delen. Dat is een essentiële stap op weg naar de situatie waarin mensen autodelen gaan inzetten voor hun dagelijkse mobiliteit.”

Bron: Automobiel Management

Auteur: Jan Pieter Rottier

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.