Slim en schoon leasen voor bedrijven

Kies voor de volgende leaseauto’s voor schone en zuinige types en let op de CO2 uitstoot. En kijk daarnaast naar de autoregelingen voor werknemers. Want ook al heb je een leaseauto, het ov is soms praktischer en goedkoper. Dat is de kernboodschap van enkele nieuwe brochures van EnergieTransitie, onderdeel van Senter Novem.
Dat zie je goed als de gebruikskosten van de auto direct worden vergeleken met de kosten van openbaar vervoer.
Dan kan een goede afweging worden gemaakt op basis van kosten, reistijd, productiviteit tijdens de reistijd en milieubelasting.
Een hardnekkig misverstand is verder dat het onverstandig zou zijn een beschikbare lease-auto niet te gebruiken omdat er ‘toch al voor betaald’ is. Niets is minder waar, zo stelt EnergieTransitie. Een stilstaande auto van de zaak levert een besparing aan autokosten op.
Een mogelijkheid om het overgebruik van leaseauto’s te beteugelen is ook de invoering van een mobiliteitsbudget. Bijvoorbeeld een budget dat bestaat uit een vast basisbedrag per maand plus een extra vergoeding per zakelijke kilometer. Ten laste van het budget komen dan de vaste kosten per gereden kilometer die gelden voor de
betreffende lease-auto, de brandstofkosten van de lease-auto en, indien van toepassing, de kosten van openbaar vervoer.
EnergieTransitie heeft twee brochures over de leaseauto uitgebracht. Eén gericht op leasemaatschappijen, de andere gericht op het bedrijfsleven.

Onderwerpen:

Auteur: Redactie

Reageren op dit artikel is niet mogelijk.

Slim en schoon leasen voor bedrijven - VerkeersNet

Slim en schoon leasen voor bedrijven

Kies voor de volgende leaseauto’s voor schone en zuinige types en let op de CO2 uitstoot. En kijk daarnaast naar de autoregelingen voor werknemers. Want ook al heb je een leaseauto, het ov is soms praktischer en goedkoper. Dat is de kernboodschap van enkele nieuwe brochures van EnergieTransitie, onderdeel van Senter Novem.
Dat zie je goed als de gebruikskosten van de auto direct worden vergeleken met de kosten van openbaar vervoer.
Dan kan een goede afweging worden gemaakt op basis van kosten, reistijd, productiviteit tijdens de reistijd en milieubelasting.
Een hardnekkig misverstand is verder dat het onverstandig zou zijn een beschikbare lease-auto niet te gebruiken omdat er ‘toch al voor betaald’ is. Niets is minder waar, zo stelt EnergieTransitie. Een stilstaande auto van de zaak levert een besparing aan autokosten op.
Een mogelijkheid om het overgebruik van leaseauto’s te beteugelen is ook de invoering van een mobiliteitsbudget. Bijvoorbeeld een budget dat bestaat uit een vast basisbedrag per maand plus een extra vergoeding per zakelijke kilometer. Ten laste van het budget komen dan de vaste kosten per gereden kilometer die gelden voor de
betreffende lease-auto, de brandstofkosten van de lease-auto en, indien van toepassing, de kosten van openbaar vervoer.
EnergieTransitie heeft twee brochures over de leaseauto uitgebracht. Eén gericht op leasemaatschappijen, de andere gericht op het bedrijfsleven.

Onderwerpen:

Auteur: Redactie

Reageren op dit artikel is niet mogelijk.