Amsterdam geeft eerste subsidie innovatief autodelen

Amsterdam heeft het eerste subsidiebedrag voor een innovatief autodeelproject toegekend aan Drive CarSharing. Dit autodeelbedrijf biedt hybride auto’s aan en focust zich specifiek op het jonge Amsterdamse publiek. Het gaat nu eerst om 7.000 euro subsidie voor vier nieuwe hybride auto’s.

Amsterdammers kunnen bij Drive CarSharing gebruik maken van de milieuvriendelijke Smart ForTwo MHD en de nieuwe hybride Honda Insight in een speels design. Bij Drive CarSharing is er geen leeftijdsgrens voor klanten (in tegenstelling tot de meeste andere aanbieders), er wordt geen borg gevraagd en gebruikers moeten nog dit jaar mobiel kunnen gaan reserveren. Het concept is toegespitst op jongeren. Drive CarSharing wil laten zien dat autodelen naast functioneel ook leuk kan zijn en probeert zodoende andere mensen te interesseren dan de huidige aanbieders van autodelen op dit moment doen. Het jongere publiek en mensen die met hybride voertuigen willen rijden zijn nieuwe doelgroepen voor autodelen in Amsterdam. De subsidieverstrekking aan Drive CarSharing is een gedeelte van de totale subsidie van 250.000 euro die de gemeente Amsterdam beschikbaar stelt voor innovatieve autodeelprojecten om drempels voor potentiële gebruikers weg te nemen. Dit onder het motto ‘elke straat een autodeelstraat’. Autodeelorganisaties zijn in 2009 in de gelegenheid gesteld om een eenmalige bijdrage aan te vragen. De gemeente Amsterdam heeft in totaal 40.000 euro voor het project van Drive CarSharing gereserveerd om het concept van hybride deelauto’s voor jonge Amsterdammers verder uit te werken. Er zijn vier mijlpalen op basis waarvan komend jaar verdere subsidie al of niet wordt verstrekt. Met de subsidieverstrekking vergroot de gemeente de keuzevrijheid op het gebied van deelautoaanbieders. Drive CarSharing is in Amsterdam gestart met acht milieuvriendelijke auto’s in Oud-Zuid en Oud-West en wil haar netwerk in de stad verder uitbreiden.

Onderwerpen: ,

Auteur: Redactie

Reageren op dit artikel is niet mogelijk.

Amsterdam geeft eerste subsidie innovatief autodelen - VerkeersNet

Amsterdam geeft eerste subsidie innovatief autodelen

Amsterdam heeft het eerste subsidiebedrag voor een innovatief autodeelproject toegekend aan Drive CarSharing. Dit autodeelbedrijf biedt hybride auto’s aan en focust zich specifiek op het jonge Amsterdamse publiek. Het gaat nu eerst om 7.000 euro subsidie voor vier nieuwe hybride auto’s.

Amsterdammers kunnen bij Drive CarSharing gebruik maken van de milieuvriendelijke Smart ForTwo MHD en de nieuwe hybride Honda Insight in een speels design. Bij Drive CarSharing is er geen leeftijdsgrens voor klanten (in tegenstelling tot de meeste andere aanbieders), er wordt geen borg gevraagd en gebruikers moeten nog dit jaar mobiel kunnen gaan reserveren. Het concept is toegespitst op jongeren. Drive CarSharing wil laten zien dat autodelen naast functioneel ook leuk kan zijn en probeert zodoende andere mensen te interesseren dan de huidige aanbieders van autodelen op dit moment doen. Het jongere publiek en mensen die met hybride voertuigen willen rijden zijn nieuwe doelgroepen voor autodelen in Amsterdam. De subsidieverstrekking aan Drive CarSharing is een gedeelte van de totale subsidie van 250.000 euro die de gemeente Amsterdam beschikbaar stelt voor innovatieve autodeelprojecten om drempels voor potentiële gebruikers weg te nemen. Dit onder het motto ‘elke straat een autodeelstraat’. Autodeelorganisaties zijn in 2009 in de gelegenheid gesteld om een eenmalige bijdrage aan te vragen. De gemeente Amsterdam heeft in totaal 40.000 euro voor het project van Drive CarSharing gereserveerd om het concept van hybride deelauto’s voor jonge Amsterdammers verder uit te werken. Er zijn vier mijlpalen op basis waarvan komend jaar verdere subsidie al of niet wordt verstrekt. Met de subsidieverstrekking vergroot de gemeente de keuzevrijheid op het gebied van deelautoaanbieders. Drive CarSharing is in Amsterdam gestart met acht milieuvriendelijke auto’s in Oud-Zuid en Oud-West en wil haar netwerk in de stad verder uitbreiden.

Onderwerpen: ,

Auteur: Redactie

Reageren op dit artikel is niet mogelijk.