Emissieloze politieauto. FOTO Politie

Politie op duurzame toer: tests met emissieloze voertuigen

Emissieloze politieauto. FOTO Politie

De politie-eenheden Midden-Nederland, Oost-Nederland en Amsterdam testen komend jaar verschillende emissieloze voertuigen, zoals elektrische auto’s, motoren en speed pedelecs. Het doel is om te zien wat dit voor de operatie en bedrijfsvoering betekent. Ook bereidt de politie zich voor op toekomstige aanbestedingen van het wagenpark.

De e-voertuigen zijn aanvulling op wat de teams al hebben staan. Ook moeten ze volledig voldoen aan alle vereisten die nu voor voertuigen gelden. De vervoersmiddelen rouleren tussen de teams. Elk basisteam heeft vier maanden om ze te testen. Idee daarachter is: zo worden de voertuigen uitgeprobeerd door verschillende teams, in verschillende omgevingen en tijdens verschillende seizoenen.

Stroomcapaciteit

Er moet ook praktisch worden getest. De laadtijd en actieradius van de elektrische voertuigen, bijvoorbeeld. Immers: elk voertuig moet worden opgeladen en daar zijn laadpalen voor nodig op de parkeerplaats. Naast ruimte moet bijvoorbeeld rekening gehouden worden met de stroomcapaciteit van het bureau.

Voor de toekomstige aanbesteding voor het wagenpark wil de politieleiding bovendien weten welke eisen er worden gesteld aan de nieuwe voertuigen. Zo is bijvoorbeeld de middenconsole bij de emissieloze voertuigen verlaagd om een beter zitpositie te verkrijgen – agenten gaven hier kritiek op na de introductie van de Mercedes B. Dat ‘leerpunt’ nam de politie dus mee.

Onderwerpen: ,

Auteur: Jan Pieter Rottier

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Politie op duurzame toer: tests met emissieloze voertuigen - VerkeersNet
Emissieloze politieauto. FOTO Politie

Politie op duurzame toer: tests met emissieloze voertuigen

Emissieloze politieauto. FOTO Politie

De politie-eenheden Midden-Nederland, Oost-Nederland en Amsterdam testen komend jaar verschillende emissieloze voertuigen, zoals elektrische auto’s, motoren en speed pedelecs. Het doel is om te zien wat dit voor de operatie en bedrijfsvoering betekent. Ook bereidt de politie zich voor op toekomstige aanbestedingen van het wagenpark.

De e-voertuigen zijn aanvulling op wat de teams al hebben staan. Ook moeten ze volledig voldoen aan alle vereisten die nu voor voertuigen gelden. De vervoersmiddelen rouleren tussen de teams. Elk basisteam heeft vier maanden om ze te testen. Idee daarachter is: zo worden de voertuigen uitgeprobeerd door verschillende teams, in verschillende omgevingen en tijdens verschillende seizoenen.

Stroomcapaciteit

Er moet ook praktisch worden getest. De laadtijd en actieradius van de elektrische voertuigen, bijvoorbeeld. Immers: elk voertuig moet worden opgeladen en daar zijn laadpalen voor nodig op de parkeerplaats. Naast ruimte moet bijvoorbeeld rekening gehouden worden met de stroomcapaciteit van het bureau.

Voor de toekomstige aanbesteding voor het wagenpark wil de politieleiding bovendien weten welke eisen er worden gesteld aan de nieuwe voertuigen. Zo is bijvoorbeeld de middenconsole bij de emissieloze voertuigen verlaagd om een beter zitpositie te verkrijgen – agenten gaven hier kritiek op na de introductie van de Mercedes B. Dat ‘leerpunt’ nam de politie dus mee.

Onderwerpen: ,

Auteur: Jan Pieter Rottier

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.