Showroom Volkswagen BEELD Archief Automobiel Management

‘Groeiende voorkeur voor auto in China les voor Nederland’

Showroom Volkswagen BEELD Archief Automobiel Management

Chinese consumenten kiezen na de coronacrisis vaker voor het gebruik van een privé auto en juist minder vaak voor het openbaar vervoer. Belangrijkste reden hiervoor is een verminderde kans op infectie. Dat blijkt een online enquête door marktonderzoeksbureau Ipsos onder ruim 1.600 mensen. Het beeld wordt bevestigd door de nieuwste autoverkoopcijfers uit het land.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu VerkeersNet Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de sectoren verkeer en mobiliteit. Maak nu gebruik van het actieabonnement en lees VerkeersNet voor € 7,50 per maand.

START ACTIEABONNEMENT

Overzicht alle abonnementen

Onderwerpen: , , , ,

Auteur: Jan Pieter Rottier

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.