Victor van Tol, CEO van SnappCar FOTO SnappCar

Nieuwe focus SnappCar op private lease en keyless techniek

SnappCar wil in 2021 op eigen benen staan en winstgevend zijn. Hiervoor is het autodeelplatform opzoek naar investeerders – en dat mogen ook gebruikers zijn. Het Nederlandse bedrijf zet verder in op het opschalen van hun keyless technologie en het lanceren van private lease.

5 miljoen minder auto’s in Europa in 2022 als resultaat van autodelen. Dat is de doelstelling van het autodeelplatform. De community bestaat ondertussen uit meer dan 750.000 leden en 90.000 voertuigen. Om verder te groeien komt SnappCar met een crowdfundingcampagne en een nieuwe strategie.

De onderneming wil in 2021 op eigen benen staan en winstgevend zijn. Hiervoor is een investering nodig van 1,6 miljoen euro. Bestaande en grote aandeelhouders hebben al 1 miljoen hebben toegezegd, maar SnappCar doet ook een beroep op de eigen leden.

Verder focust directeur Victor van Tol op twee belangrijke onderdelen van hun service: het opschalen van hun keyless technologie en het lanceren van private lease via SnappCar.

Dagelijks gebruik

De keyless technologie maakt het mogelijk om auto’s te openen en vergrendelen via de SnappCar-app. Daarmee kunnen auto’s veel vaker worden gedeeld en op veel kortere termijn worden gehuurd, is het idee. Sinds de introductie ervan twee jaar geleden ziet SnappCar dat hun auto’s ook daadwerkelijk steeds vaker worden ingezet voor dagelijks gebruik.

Daarnaast is de onderneming, om in te spelen op de veranderende mobiliteitsbehoefte van gebruikers, samenwerkingen met leasemaatschappijen aangegaan. Met private lease via SnappCar kunnen verhuurders een auto leasen en de maandelijkse kosten terugverdienen door de auto te delen via het platform.

Onderwerpen:

Auteur: Jan Pieter Rottier

Jan Pieter Rottier is binnen ProMedia Group als redacteur en presentator verantwoordelijk voor evenementen, tv-uitzendingen en andere video-content, zoals webinars en online congressen. Daarnaast schrijft hij regelmatig voor de Personenvervoer en Verkeer-vakbladen VerkeersNet, OVPro en TaxiPro.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.