Nijmegen Heyendaal (foto: Metro Centric/Flickr)

Campus Nijmegen moet autoluw en groener worden

Foto: Metro Centric/Flickr

Het autoverkeer richting en van campus Heijendaal in Nijmegen moet de komende jaren met 20 procent afnemen. Bovendien komt er meer ruimte voor groen. De op de campus gelegen organisaties, de betrokken overheden en de vervoerders willen met deze ambities de omgeving duurzaam bereikbaar houden en de verkeersveiligheid verbeteren. Op een normale werkdag reizen circa 50.000 studenten, 17.000 medewerkers en 5.000 polikliniekbezoekers naar de Nijmeegse campus.

Verder lezen?

Ontwikkel jezelf met vakblad VerkeersNet.

Krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de sectoren verkeer en mobiliteit.

Start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Inge Jacobs

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Campus Nijmegen moet autoluw en groener worden - VerkeersNet
Nijmegen Heyendaal (foto: Metro Centric/Flickr)

Campus Nijmegen moet autoluw en groener worden

Foto: Metro Centric/Flickr

Het autoverkeer richting en van campus Heijendaal in Nijmegen moet de komende jaren met 20 procent afnemen. Bovendien komt er meer ruimte voor groen. De op de campus gelegen organisaties, de betrokken overheden en de vervoerders willen met deze ambities de omgeving duurzaam bereikbaar houden en de verkeersveiligheid verbeteren. Op een normale werkdag reizen circa 50.000 studenten, 17.000 medewerkers en 5.000 polikliniekbezoekers naar de Nijmeegse campus.

Verder lezen?

Ontwikkel jezelf met vakblad VerkeersNet.

Krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de sectoren verkeer en mobiliteit.

Start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Inge Jacobs

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.