Zero emissie Maastricht

Logistieke sector Maastricht wil naast schone ook minder kilometers

Zero emissie Maastricht

De Maastrichtse wethouder Gert-Jan Krabbendam en programmadirecteur Louis Prompers van Zuid-Limburg Bereikbaar gaven donderdag het startschot voor Zero Emissie Stadslogistiek Maastricht. Vanaf 2025 mag bestel- en vrachtverkeer alleen nog de stad in als dit geen schadelijke stoffen meer uitstoot. Maastricht wil hiermee bereiken dat de stad leefbaar en economisch vitaal blijft. “ZES zal bijdragen aan de belevingskwaliteit van Maastricht”, aldus Prompers.  

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu VerkeersNet Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de sectoren verkeer en mobiliteit. Maak nu gebruik van het actieabonnement en lees VerkeersNet voor € 7,50 per maand.

START ACTIEABONNEMENT

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Inge Jacobs

Inge Jacobs is vaste redacteur voor VerkeersNet en schrijft daarnaast voor verschillende andere vakbladen van Promedia Group, zoals OVPro.nl en TaxiPro.nl.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Logistieke sector Maastricht wil naast schone ook minder kilometers - VerkeersNet
Zero emissie Maastricht

Logistieke sector Maastricht wil naast schone ook minder kilometers

De Maastrichtse wethouder Gert-Jan Krabbendam en programmadirecteur Louis Prompers van Zuid-Limburg Bereikbaar gaven donderdag het startschot voor Zero Emissie Stadslogistiek Maastricht. Vanaf 2025 mag bestel- en vrachtverkeer alleen nog de stad in als dit geen schadelijke stoffen meer uitstoot. Maastricht wil hiermee bereiken dat de stad leefbaar en economisch vitaal blijft. “ZES zal bijdragen aan de belevingskwaliteit van Maastricht”, aldus Prompers.  

Verder lezen?

Ontwikkel jezelf met vakblad VerkeersNet.

Krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de sectoren verkeer en mobiliteit.

Start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Inge Jacobs

Inge Jacobs is vaste redacteur voor VerkeersNet en schrijft daarnaast voor verschillende andere vakbladen van Promedia Group, zoals OVPro.nl en TaxiPro.nl.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.