Installeurs plaatsen een nieuwe fietstelmeetsysteem van Cycle Data in Rotterdam. FOTO Cycle Data

‘Nieuw fietstelsysteem 99 procent nauwkeurig in de spits’

Een contactloos fiets-telmeetsysteem met een hoge nauwkeurigheid, dat is het idee achter de Hybride Cycle Data Radar van Cycle Data. Het systeem moet een nauwkeurigheid van 98-99 procent in de spits halen, terwijl een gemiddeld telmeetsysteem ‘maar’ 80 procent zou leveren.

Gemeenten maken op dit moment gebruik van veel verschillende vormen van fiets-telmeetsystemen. De nauwkeurigheid verschilt flink, zien ze bij Cycle Data. “Heeft een gemiddeld fiets-telmeetsysteem een nauwkeurigheid van circa 90-95 procent over 24 uur, in de fiets-spitsuren daalt dat tot een gemiddelde van 80 procent.” Dat komt, stelt het bedrijf, omdat fietsers zeker dan door elkaar rijden in plaats van achter elkaar.

Afstellen

De Hybride Cycle Data Radar levert volgens het bedrijf juist een nauwkeurigheid van 98-99 procent in de spitsuren en zodoende per etmaal een nauwkeurigheid van bijna 100 procent. Dat ligt aan een andere techniek en een betere manier van afstellen. Die nauwkeurigheid, zo benadrukt de onderneming, is onlangs bevestigd bij een test in Rotterdam, waar uitkomsten van een telling met de hand en met het systeem naast elkaar zijn gelegd.

Cycle Data levert de radar met een speciale interface voor de verwerking en analyse van deze data. Die is ontwikkeld in samenwerking met de gemeente Rotterdam. Gebruikers kunnen vanachter hun bureau op computer of tablet de fietsdata realtime analyseren en rapportages opstellen.

Auteur: Jan Pieter Rottier

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

'Nieuw fietstelsysteem 99 procent nauwkeurig in de spits' - VerkeersNet
Installeurs plaatsen een nieuwe fietstelmeetsysteem van Cycle Data in Rotterdam. FOTO Cycle Data

‘Nieuw fietstelsysteem 99 procent nauwkeurig in de spits’

Een contactloos fiets-telmeetsysteem met een hoge nauwkeurigheid, dat is het idee achter de Hybride Cycle Data Radar van Cycle Data. Het systeem moet een nauwkeurigheid van 98-99 procent in de spits halen, terwijl een gemiddeld telmeetsysteem ‘maar’ 80 procent zou leveren.

Gemeenten maken op dit moment gebruik van veel verschillende vormen van fiets-telmeetsystemen. De nauwkeurigheid verschilt flink, zien ze bij Cycle Data. “Heeft een gemiddeld fiets-telmeetsysteem een nauwkeurigheid van circa 90-95 procent over 24 uur, in de fiets-spitsuren daalt dat tot een gemiddelde van 80 procent.” Dat komt, stelt het bedrijf, omdat fietsers zeker dan door elkaar rijden in plaats van achter elkaar.

Afstellen

De Hybride Cycle Data Radar levert volgens het bedrijf juist een nauwkeurigheid van 98-99 procent in de spitsuren en zodoende per etmaal een nauwkeurigheid van bijna 100 procent. Dat ligt aan een andere techniek en een betere manier van afstellen. Die nauwkeurigheid, zo benadrukt de onderneming, is onlangs bevestigd bij een test in Rotterdam, waar uitkomsten van een telling met de hand en met het systeem naast elkaar zijn gelegd.

Cycle Data levert de radar met een speciale interface voor de verwerking en analyse van deze data. Die is ontwikkeld in samenwerking met de gemeente Rotterdam. Gebruikers kunnen vanachter hun bureau op computer of tablet de fietsdata realtime analyseren en rapportages opstellen.

Auteur: Jan Pieter Rottier

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.