Babboe-fietsen BEELD Accell Group

Fietsenfabrikant Accell ziet toekomst in fietslease

Babboe-fietsen BEELD Accell Group

Accell ziet een goede toekomst weggelegd voor het privé leasen van fietsen en maakt daar dit jaar een speerpunt van. Dat meldde de fietsenfabrikant in zijn vooruitzichten voor 2020 na de publicatie van jaarcijfers. Het afgelopen jaar, zo blijkt uit de cijfers, boekte Accell meer omzet.

Accell bood in januari voor het eerst zijn merken Koga, Batavus en Sparta ook voor private lease aan. Het zakelijk leasen van fietsen was al langer mogelijk bij het beursgenoteerde fonds. Het bedrijf ziet dat het bezit van fietsen minder belangrijk wordt en wil daarop inspelen. Dat mensen liever huren dan kopen blijkt ook uit de populariteit van de fietsabonnementendienst Swapfiets – eigendom van Gazelle-moeder Pon.

Verder denkt Accell, ook bekend van het merk Babboe, dit jaar te kunnen groeien dankzij de aanhoudende sterke vraag naar elektrische fietsen en bakfietsen. Ook zal de fietsenfabrikant op zoek gaan naar kansen om fietsen in grote volumes af te zetten naar grote organisaties, zoals vorig jaar bij de Nederlandse politie. De maker van rijwielen hoopt verder op veel interesse in zijn nieuwe modellen als Haibike Flyon, Lapierre Xelius, Ghost Superfit en de fiets van het jaar, Batavus Finez.

Amerika

Het afgelopen jaar boekte Accell meer omzet. De sterke verkopen van e-bikes en bakfietsen stuwden de opbrengsten naar 1,11 miljard euro. Dat is een stijging van 7,5 procent ten opzichte van een jaar eerder. Onder de streep resteerde een winst van 59,3 miljoen euro, als de verkoop van de verliesgevende Amerikaanse activiteiten buiten beschouwing wordt gelaten. Als dat effect wel wordt meegeteld, draaide Accell een nettoverlies van 56,5 miljoen euro. Afgelopen zomer nam Accell in de Verenigde Staten afscheid van merken als Diamondback en Redline.

De fietsenfabrikant vindt het effect van het nieuwe coronavirus op de onderneming nog onduidelijk. De voorraden zijn momenteel op redelijk niveau, maar voor sommige onderdelen kunnen nu al vertragingen voorspeld worden. Daardoor wordt de introductie van nieuwe modellen mogelijk uitgesteld.

Bron: ANP

Onderwerpen: , , , ,

Auteur: Jan Pieter Rottier

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Fietsenfabrikant Accell ziet toekomst in fietslease - VerkeersNet
Babboe-fietsen BEELD Accell Group

Fietsenfabrikant Accell ziet toekomst in fietslease

Babboe-fietsen BEELD Accell Group

Accell ziet een goede toekomst weggelegd voor het privé leasen van fietsen en maakt daar dit jaar een speerpunt van. Dat meldde de fietsenfabrikant in zijn vooruitzichten voor 2020 na de publicatie van jaarcijfers. Het afgelopen jaar, zo blijkt uit de cijfers, boekte Accell meer omzet.

Accell bood in januari voor het eerst zijn merken Koga, Batavus en Sparta ook voor private lease aan. Het zakelijk leasen van fietsen was al langer mogelijk bij het beursgenoteerde fonds. Het bedrijf ziet dat het bezit van fietsen minder belangrijk wordt en wil daarop inspelen. Dat mensen liever huren dan kopen blijkt ook uit de populariteit van de fietsabonnementendienst Swapfiets – eigendom van Gazelle-moeder Pon.

Verder denkt Accell, ook bekend van het merk Babboe, dit jaar te kunnen groeien dankzij de aanhoudende sterke vraag naar elektrische fietsen en bakfietsen. Ook zal de fietsenfabrikant op zoek gaan naar kansen om fietsen in grote volumes af te zetten naar grote organisaties, zoals vorig jaar bij de Nederlandse politie. De maker van rijwielen hoopt verder op veel interesse in zijn nieuwe modellen als Haibike Flyon, Lapierre Xelius, Ghost Superfit en de fiets van het jaar, Batavus Finez.

Amerika

Het afgelopen jaar boekte Accell meer omzet. De sterke verkopen van e-bikes en bakfietsen stuwden de opbrengsten naar 1,11 miljard euro. Dat is een stijging van 7,5 procent ten opzichte van een jaar eerder. Onder de streep resteerde een winst van 59,3 miljoen euro, als de verkoop van de verliesgevende Amerikaanse activiteiten buiten beschouwing wordt gelaten. Als dat effect wel wordt meegeteld, draaide Accell een nettoverlies van 56,5 miljoen euro. Afgelopen zomer nam Accell in de Verenigde Staten afscheid van merken als Diamondback en Redline.

De fietsenfabrikant vindt het effect van het nieuwe coronavirus op de onderneming nog onduidelijk. De voorraden zijn momenteel op redelijk niveau, maar voor sommige onderdelen kunnen nu al vertragingen voorspeld worden. Daardoor wordt de introductie van nieuwe modellen mogelijk uitgesteld.

Bron: ANP

Onderwerpen: , , , ,

Auteur: Jan Pieter Rottier

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.