VanMoof-fiets BEELD VanMoof

Vraag naar e-bikes flink gestegen ten tijde van corona

VanMoof-fiets BEELD VanMoof

Het Nederlandse e-bike-merk VanMoof rapporteert bijna 50 procent meer online verkopen sinds de uitbraak van corona vorige maand. Op 18 maart werden er zelfs 200 e-bikes verkocht in 24 uur tijd. Volgens de ceo is de fiets momenteel het perfecte sociale afstandsvervoer.

De verkoop van 200 e-bikes op 18 maart had ook te maken met een prijsdaling die op die dag werd doorgevoerd. Maar dat laat onverlet dat de maatschappelijke afstand die tot de nieuwe realiteit behoort en het openbaar vervoer dat wereldwijd gesloten of sterk ingeperkt wordt, de fiets nu wordt gezien als een steeds betrouwbaardere en gezondere mobiliteitsoptie, zo laat het bedrijf weten.

“Op dit voor ons allen ongekende moment, nu mensen gedwongen worden om na te denken over hun dagelijks vervoer, zien we dat velen zich wenden tot e bikes. Ze zijn echt een ideale optie om veilig en snel in de stad te komen. En dit is nu belangrijker dan ooit”, aldus Taco Carlier, co-founder en CEO van VanMoof.

Opmars

Ook het websiteverkeer van de fietsenmaker laat een behoorlijke plus zien, met bijna 80% meer nieuwe bezoekers. En de acht wereldwijde merkwinkels van VanMoof registreerden afgelopen weekend, 14/15 maart, de hoogste bezoekersaantallen van het jaar, een stijging van 40%.

Overigens is de e-bike al langer aan een opmars bezig, het is momenteel met afstand de meest verkochte type fiets van Nederland, blijkt uit Bovag-cijfers. De zakelijke markt omarmt eveneens de e-fiets, nu er heldere bijtellingsregels vanaf 1 januari zijn. Maar werkgevers blijken nog wel zuinig met het inzetten van de e-bike in hun mobiliteitsaanbod richting hun werknemers.

Auteur: Pieter Botman

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Vraag naar e-bikes flink gestegen ten tijde van corona - VerkeersNet
VanMoof-fiets BEELD VanMoof

Vraag naar e-bikes flink gestegen ten tijde van corona

VanMoof-fiets BEELD VanMoof

Het Nederlandse e-bike-merk VanMoof rapporteert bijna 50 procent meer online verkopen sinds de uitbraak van corona vorige maand. Op 18 maart werden er zelfs 200 e-bikes verkocht in 24 uur tijd. Volgens de ceo is de fiets momenteel het perfecte sociale afstandsvervoer.

De verkoop van 200 e-bikes op 18 maart had ook te maken met een prijsdaling die op die dag werd doorgevoerd. Maar dat laat onverlet dat de maatschappelijke afstand die tot de nieuwe realiteit behoort en het openbaar vervoer dat wereldwijd gesloten of sterk ingeperkt wordt, de fiets nu wordt gezien als een steeds betrouwbaardere en gezondere mobiliteitsoptie, zo laat het bedrijf weten.

“Op dit voor ons allen ongekende moment, nu mensen gedwongen worden om na te denken over hun dagelijks vervoer, zien we dat velen zich wenden tot e bikes. Ze zijn echt een ideale optie om veilig en snel in de stad te komen. En dit is nu belangrijker dan ooit”, aldus Taco Carlier, co-founder en CEO van VanMoof.

Opmars

Ook het websiteverkeer van de fietsenmaker laat een behoorlijke plus zien, met bijna 80% meer nieuwe bezoekers. En de acht wereldwijde merkwinkels van VanMoof registreerden afgelopen weekend, 14/15 maart, de hoogste bezoekersaantallen van het jaar, een stijging van 40%.

Overigens is de e-bike al langer aan een opmars bezig, het is momenteel met afstand de meest verkochte type fiets van Nederland, blijkt uit Bovag-cijfers. De zakelijke markt omarmt eveneens de e-fiets, nu er heldere bijtellingsregels vanaf 1 januari zijn. Maar werkgevers blijken nog wel zuinig met het inzetten van de e-bike in hun mobiliteitsaanbod richting hun werknemers.

Auteur: Pieter Botman

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.