Pakketpost per Vrachtfiets

De Vrachtfiets, ontwikkeld door twee Delftse studenten, wordt als proefproject ingezet in de Delftse binnenstad. Vanaf maandag 20 september 2010 worden pakketjes voor ruim 150 adressen in de stad met de moderne variant van de bakfiets bezorgd. De schone fiets moet het aantal busjes in de stad doen afnemen. Ook wordt bekeken of fietsen inderdaad sneller en vooral niet duurder zijn voor de distributie van pakketten.

Het gaat om een project van de Gemeente Delft met FietsXpress uit Den Haag, die pakketjes voor TNT bezorgt. In het project zitten twee vervoersmiddelen, een aardgas busje en onze Vrachtfiets. Het aardgas busje vervoert de pakketten van het TNT distributiecentrum naar Delft. In Delft worden de pakketten overgeladen op de Vrachtfiets. Hoe dit zo snel mogelijk gedaan kan worden zal binnen de pilot onderzocht worden.
Twee Delftse studenten onthulden begin dit jaar het prototype van hun Vrachtfiets. De Vrachtfiets wordt aangedreven door twee personen die voor de laadbak zitten. “Hierdoor is er meer kracht beschikbaar en is de Vrachtfiets de allerleukste, duurzaamste en meest praktische oplossing voor het vervoeren van goederen op korte afstand”, zegt Onno Sminia, een van de ontwerpers. “De gedemonstreerde fiets is het eerste werkende prototype”, vertelt zijn collega Louis Pierre Geerinckx. “Het is de bedoeling dat we later verschillende varianten op de laadbak maken. Er zijn volgens ons vele interessante toepassingen voor de Vrachtfiets zoals goederendistributie en het vervoer van mensen”. De twee jonge ontwerpers studeren over een paar maanden ook af op hun Vrachtfiets.

Onderwerpen:

Auteur: Redactie

Reageren op dit artikel is niet mogelijk.

Pakketpost per Vrachtfiets - VerkeersNet

Pakketpost per Vrachtfiets

De Vrachtfiets, ontwikkeld door twee Delftse studenten, wordt als proefproject ingezet in de Delftse binnenstad. Vanaf maandag 20 september 2010 worden pakketjes voor ruim 150 adressen in de stad met de moderne variant van de bakfiets bezorgd. De schone fiets moet het aantal busjes in de stad doen afnemen. Ook wordt bekeken of fietsen inderdaad sneller en vooral niet duurder zijn voor de distributie van pakketten.

Het gaat om een project van de Gemeente Delft met FietsXpress uit Den Haag, die pakketjes voor TNT bezorgt. In het project zitten twee vervoersmiddelen, een aardgas busje en onze Vrachtfiets. Het aardgas busje vervoert de pakketten van het TNT distributiecentrum naar Delft. In Delft worden de pakketten overgeladen op de Vrachtfiets. Hoe dit zo snel mogelijk gedaan kan worden zal binnen de pilot onderzocht worden.
Twee Delftse studenten onthulden begin dit jaar het prototype van hun Vrachtfiets. De Vrachtfiets wordt aangedreven door twee personen die voor de laadbak zitten. “Hierdoor is er meer kracht beschikbaar en is de Vrachtfiets de allerleukste, duurzaamste en meest praktische oplossing voor het vervoeren van goederen op korte afstand”, zegt Onno Sminia, een van de ontwerpers. “De gedemonstreerde fiets is het eerste werkende prototype”, vertelt zijn collega Louis Pierre Geerinckx. “Het is de bedoeling dat we later verschillende varianten op de laadbak maken. Er zijn volgens ons vele interessante toepassingen voor de Vrachtfiets zoals goederendistributie en het vervoer van mensen”. De twee jonge ontwerpers studeren over een paar maanden ook af op hun Vrachtfiets.

Onderwerpen:

Auteur: Redactie

Reageren op dit artikel is niet mogelijk.