We zitten nog vaker in de auto dan vòòr corona

Economische ontwikkeling sterk bepalend voor filedruk

We zitten nog vaker in de auto dan vòòr corona

filesVerkeersdata-leverancier INRIX heeft zijn jaarlijkse Traffic Scorecard Report voor Nederland uitgebracht. Daaruit blijkt dat Nederlandse automobilisten in 2014 gemiddeld 41 uur kwijt waren aan files. Dat is vier uur minder dan in 2013. Nederland handhaaft zich als tweede op de lijst van Europese landen met de meeste vertraging door files.

Het verkeersbeeld is wisselend in de zes stedelijke gebieden die in 2014 door INRIX werden onderzocht, net als het verkeersbeeld voor heel Nederland. De grootste toenames in verkeersopstoppingen werden geconstateerd in Rotterdam (+31%) en Amsterdam (+22%), waar automobilisten gemiddeld respectievelijk 62 en 50 uur stilstonden in de file.

Op die lijst staat België op nummer één als land met de hoogste filedruk; bestuurders stonden daar in 2014 gemiddeld 51 uur vast in de file.

Na twee jaar van economische krimp groeide de Nederlandse economie in 2014 weer licht, met 0,9%. De werkloosheidscijfers kwamen voor heel 2014 uit op 7,4%. Deze economische factoren spelen een belangrijke rol bij de afname van de filedruk, zo weet INRIX.

Van de dertien landen die werden geanalyseerd, had meer dan de helft (53%) in 2014 te maken met een toename van de filedruk vergeleken met 2013; in lijn met de gestage economische groei daar. De landen die kampten met hoge werkloosheid en matige economische groei of zelfs krimp, zagen de verkeersdrukte afnemen in vergelijking met 2013.

inrix2

Onderwerpen:

Auteur: Redactie

Reageren op dit artikel is niet mogelijk.

Economische ontwikkeling sterk bepalend voor filedruk - VerkeersNet
We zitten nog vaker in de auto dan vòòr corona

Economische ontwikkeling sterk bepalend voor filedruk

We zitten nog vaker in de auto dan vòòr corona

filesVerkeersdata-leverancier INRIX heeft zijn jaarlijkse Traffic Scorecard Report voor Nederland uitgebracht. Daaruit blijkt dat Nederlandse automobilisten in 2014 gemiddeld 41 uur kwijt waren aan files. Dat is vier uur minder dan in 2013. Nederland handhaaft zich als tweede op de lijst van Europese landen met de meeste vertraging door files.

Het verkeersbeeld is wisselend in de zes stedelijke gebieden die in 2014 door INRIX werden onderzocht, net als het verkeersbeeld voor heel Nederland. De grootste toenames in verkeersopstoppingen werden geconstateerd in Rotterdam (+31%) en Amsterdam (+22%), waar automobilisten gemiddeld respectievelijk 62 en 50 uur stilstonden in de file.

Op die lijst staat België op nummer één als land met de hoogste filedruk; bestuurders stonden daar in 2014 gemiddeld 51 uur vast in de file.

Na twee jaar van economische krimp groeide de Nederlandse economie in 2014 weer licht, met 0,9%. De werkloosheidscijfers kwamen voor heel 2014 uit op 7,4%. Deze economische factoren spelen een belangrijke rol bij de afname van de filedruk, zo weet INRIX.

Van de dertien landen die werden geanalyseerd, had meer dan de helft (53%) in 2014 te maken met een toename van de filedruk vergeleken met 2013; in lijn met de gestage economische groei daar. De landen die kampten met hoge werkloosheid en matige economische groei of zelfs krimp, zagen de verkeersdrukte afnemen in vergelijking met 2013.

inrix2

Onderwerpen:

Auteur: Redactie

Reageren op dit artikel is niet mogelijk.