Vrijetijdsverkeer niet weg te cijferen

Het vrijetijdsverkeer heeft een hoog aandeel in zowel de verplaatsingen (37 procent) als in het totale aantal afgelegde kilometers (44 procent). In de avondspits zijn meer mensen voor vrijetijdsdoeleinden onderweg dan in de ochtendspits. Dit zegt onderzoekinstituut KiM in het rapport ‘Vrijetijdsverkeer in perspectief.’
De totale jaarlijkse ‘economische waarde’ van vrijetijdsverkeer en woon-werkverkeer zijn ongeveer even groot: beide verkeersvormen nemen ongeveer 30 procent van de totale waarde voor hun rekening.

Verder lezen?

Ontwikkel jezelf met vakblad VerkeersNet.

Krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de sectoren verkeer en mobiliteit.

Start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Onderwerpen:

Auteur: Redactie

Reageren op dit artikel is niet mogelijk.

Vrijetijdsverkeer niet weg te cijferen - VerkeersNet

Vrijetijdsverkeer niet weg te cijferen

Het vrijetijdsverkeer heeft een hoog aandeel in zowel de verplaatsingen (37 procent) als in het totale aantal afgelegde kilometers (44 procent). In de avondspits zijn meer mensen voor vrijetijdsdoeleinden onderweg dan in de ochtendspits. Dit zegt onderzoekinstituut KiM in het rapport ‘Vrijetijdsverkeer in perspectief.’
De totale jaarlijkse ‘economische waarde’ van vrijetijdsverkeer en woon-werkverkeer zijn ongeveer even groot: beide verkeersvormen nemen ongeveer 30 procent van de totale waarde voor hun rekening.

Verder lezen?

Ontwikkel jezelf met vakblad VerkeersNet.

Krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de sectoren verkeer en mobiliteit.

Start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Onderwerpen:

Auteur: Redactie

Reageren op dit artikel is niet mogelijk.