VerkeersNet Journaal: campagne tegen objecten op het voetpad en van taxibedrijf naar MaaS-provider

Van taxibedrijf naar een MaaS-provider; hoe pak je dat aan? Hoe maak je de overstap van alleen taxi’s naar onder meer ook deelscooters en -fietsen? En obstakels op voetpaden vormen met name voor ouderen, kinderen en mensen met fysieke beperkingen hinder en gevaar. Een goed toegankelijke loopruimte is dus essentieel. Deze twee thema’s staan vanmiddag centraal tijdens het VerkeersNet Journaal.

Die twee onderwerpen komen aan bod tijdens het VerkeersNet Journaal om 14 uur. Bekijk het journaal live via deze link.

Onderwerpen

Vrijdag startte een reclamecampagne in Friesland om mensen bewust te maken van de hinder en het gevaar van obstakels op voetpaden. Mensen worden regelmatig geconfronteerd met objecten op de stoep en er gebeuren vooral binnen de bebouwde ernstige ongevallen waarbij voetgangers betrokken zijn. Wandelnet vraagt samen met de Werkgroep Toegankelijkheid aandacht voor veilige en comfortabele ruimte op het voetpad. Wij praten met auteur Annemieke Molster over deze campagne en waarom objecten op de voetpaden zo’n groot risico zijn.

Daarnaast aandacht voor de koerswijziging van het bedrijf Taxi Electric naar Travel Electric. Directeur Wouter Deelman maakte een doorstart en gaat nu door als MaaS-provider. Deelman licht tijdens het journaal toe hoe hij de verandering heeft aangepakt en licht een tipje van de sluier op over enkele pilots.

Verder aandacht voor MaaS in de komende verkiezingen. Hoe willen de politieke partijen Mobility as a Service verder stimuleren? In een filmpje vragen wij aan Wytske Postma (CDA), Mark Harbers (VVD) en Suzanne Kröger (GroenLinks) wat de grootste uitdaging is voor de bereikbaarheid van steden en hoe zij denken dat MaaS hieraan een bijdrage kan leveren.

Banner MaaS Congres 2021 mail

De Tweede Kamerleden gaan diepgaander in op hun visie voor MaaS tijdens het MaaS Congres op 16 en 17 maart. Wilt u weten of ze MaaS in OV-concessies willen opnemen? En hoe zij denken dat MaaS mensen kan overhalen om de auto te laten staan? U kunt u nog inschrijven.  

Auteur: Inge Jacobs

Inge Jacobs is vaste redacteur voor VerkeersNet en schrijft daarnaast voor verschillende andere vakbladen van Promedia Group, zoals OVPro.nl en TaxiPro.nl.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.