Snelweg A15 bij Rotterdam Zuid BEELD IenW/Tineke Dijkstra Fotografie

TNO: 50 miljard euro extra nodig voor urgente vernieuwing infrastructuur

Ring Rotterdam Zuid A15 met veel verkeer, vrachtverkeer gaat over deze weg van de Rotterdamse havens en Maasvlakte richting het achterland en Duitsland. Zeer drukke weg met meedere rijbanen en rijbanen voor doorgaand verkeer en plaatselijk verkeer. Verkeersplein Vaanplein met fly-overs, viaducten, druk knooppunt dat vergroot en vernieuwd is.

Het vervangen en vernieuwen van bruggen, viaducten en andere civiele infrastructuur wordt de komende jaren veel duurder. Nu gaat het nog om 1 miljard euro per jaar maar in 2050 zal dat zo’n 4 miljard euro zijn, voorspelt TNO. De komende dertig jaar is er zo’n 50 miljard euro meer nodig voor deze vernieuwingsopgave. Ook moeten bouwbedrijven en overheden in staat worden gesteld om het vele werk te plannen en uit te voeren.

Verder lezen?

Ontwikkel jezelf met vakblad VerkeersNet.

Krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de sectoren verkeer en mobiliteit.

Start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Vincent Krabbendam

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

TNO: 50 miljard euro extra nodig voor urgente vernieuwing infrastructuur - VerkeersNet
Snelweg A15 bij Rotterdam Zuid BEELD IenW/Tineke Dijkstra Fotografie

TNO: 50 miljard euro extra nodig voor urgente vernieuwing infrastructuur

Ring Rotterdam Zuid A15 met veel verkeer, vrachtverkeer gaat over deze weg van de Rotterdamse havens en Maasvlakte richting het achterland en Duitsland. Zeer drukke weg met meedere rijbanen en rijbanen voor doorgaand verkeer en plaatselijk verkeer. Verkeersplein Vaanplein met fly-overs, viaducten, druk knooppunt dat vergroot en vernieuwd is.

Het vervangen en vernieuwen van bruggen, viaducten en andere civiele infrastructuur wordt de komende jaren veel duurder. Nu gaat het nog om 1 miljard euro per jaar maar in 2050 zal dat zo’n 4 miljard euro zijn, voorspelt TNO. De komende dertig jaar is er zo’n 50 miljard euro meer nodig voor deze vernieuwingsopgave. Ook moeten bouwbedrijven en overheden in staat worden gesteld om het vele werk te plannen en uit te voeren.

Verder lezen?

Ontwikkel jezelf met vakblad VerkeersNet.

Krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de sectoren verkeer en mobiliteit.

Start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Vincent Krabbendam

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.