
Inwoners willen meer inspraak bij ruimtelijke plannen gemeente Utrecht
FOTO: Provincie Utrecht
De Ruimtelijke Strategie Utrecht 2040 (RSU2040) lijkt vertraging op te lopen. Het raadsbesluit hierover van vorige maand kan voorlopig niet in werking treden omdat een aantal inwoners van de stad eerder deze week een aanvraag heeft gedaan voor een raadgevend referendum. De gemeente moet nu eerst afwachten of er inderdaad een referendum komt en zo ja, wat de uitkomst is.
Wilt u dit artikel lezen?
Word nu VerkeersNet Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de sectoren verkeer en mobiliteit. Maak nu gebruik van het actieabonnement en lees VerkeersNet voor € 7,50 per maand.
Bent u al abonnee van VerkeersNet?
Utrechters moeten zich afvragen of de stad wel de risico’s moet lopen. Uithoflijn en SUIJ-lijn-vertraging hebben bewezen dat men geen grote projecten moet doen. Projectmanagement is zwak en wensdenken is groot: een recept voor dure projectoverschrijdingen
Utrecht is tot nu toe gericht om geld binnen te hengelen, wat niet zo’n goede voorbode is. Beter zou zijn om te gaan voor een compacte stad en OV-hubs langs bestaande tramlijnen, ontworpen door een gerenommeerd architectenbureau