FOTO Gemeente Amsterdam

Snorfiets naar de rijbaan in Utrecht

De gemeente Utrecht wil dat snorfietsers rond de zomer van 2021 op veel plekken naar de rijbaan gaan, net als brommers. Amsterdam was de eerste gemeente die dit verplichtte.

Verder lezen?

Ontwikkel jezelf met vakblad VerkeersNet.

Krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de sectoren verkeer en mobiliteit.

Start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Onderwerpen: , ,

Auteur: Jan Pieter Rottier

5 reacties op “Snorfiets naar de rijbaan in Utrecht”

Harrij de Rooij|12.02.21|18:51

1 keer al gwdaan

Harrij de Rooij|12.02.21|18:50

Als je niet bekend bent in het betreffende gebied zou een grote duidelijke wegenkaart van belang kunnen zijn. De kaartjes bij de voorlichting schieten dramatisch te kort in duidelijkheid.Nadeel van dit plan is dat de automobilist zich groen en geel gaat ergeren aan die 25 km/uur en een bedreiging vormt voor de snorfietser!

Annie Van de Kraak|11.02.21|15:54

65 Plussers een uitzondering maken vind ik een idee ,als ik een helm op moet is niet erg daar neem ik wel genoegen mee ,maar. Op de rijbaan tussen het drukke verkeer is een gevaarlijke toestand als je op leeftijd bent.

JacO JacO|26.07.20|12:59

Een uitstekend plan! Want iedereen die regelmatig fietst weet dat vrijwel geen enkele zogenaamde snorfietser zich aan die 25 km houdt. Nee hoor, met 40 tot 60 km per uur word je voorbijgeraasd op het fietspad door jongelui zonder helm op. Misschien kan er vrijstelling worden verleend aan 65-plussers op een snorfiets, die zich wel aan die 25 km per uur houden?

Michael Kattestaart|23.07.20|16:23

Een godgeklaagd gevaarlijk plan van obsessief compulsieve linkse politici met het enkele doel de snorscooter te pesten. Waar is hier het serieuze gesprek met de scooteraar en zijn belang? Die ongevallen onderzoeken zijn sowieso gemanipuleerd. Iedereen met verstand weet dat een scooter op de rijbaan geen partij is voor de auto. Een snorscooter mag max 25, de gemiddelde (elektrische) fietser rijdt dat ook, maar de snorscooter moet naar de rijbaan waar 50 gereden wordt. Wie is hier gestoord?

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Snorfiets naar de rijbaan in Utrecht - VerkeersNet
FOTO Gemeente Amsterdam

Snorfiets naar de rijbaan in Utrecht

De gemeente Utrecht wil dat snorfietsers rond de zomer van 2021 op veel plekken naar de rijbaan gaan, net als brommers. Amsterdam was de eerste gemeente die dit verplichtte.

Verder lezen?

Ontwikkel jezelf met vakblad VerkeersNet.

Krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de sectoren verkeer en mobiliteit.

Start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Onderwerpen: , ,

Auteur: Jan Pieter Rottier

5 reacties op “Snorfiets naar de rijbaan in Utrecht”

Harrij de Rooij|12.02.21|18:51

1 keer al gwdaan

Harrij de Rooij|12.02.21|18:50

Als je niet bekend bent in het betreffende gebied zou een grote duidelijke wegenkaart van belang kunnen zijn. De kaartjes bij de voorlichting schieten dramatisch te kort in duidelijkheid.Nadeel van dit plan is dat de automobilist zich groen en geel gaat ergeren aan die 25 km/uur en een bedreiging vormt voor de snorfietser!

Annie Van de Kraak|11.02.21|15:54

65 Plussers een uitzondering maken vind ik een idee ,als ik een helm op moet is niet erg daar neem ik wel genoegen mee ,maar. Op de rijbaan tussen het drukke verkeer is een gevaarlijke toestand als je op leeftijd bent.

JacO JacO|26.07.20|12:59

Een uitstekend plan! Want iedereen die regelmatig fietst weet dat vrijwel geen enkele zogenaamde snorfietser zich aan die 25 km houdt. Nee hoor, met 40 tot 60 km per uur word je voorbijgeraasd op het fietspad door jongelui zonder helm op. Misschien kan er vrijstelling worden verleend aan 65-plussers op een snorfiets, die zich wel aan die 25 km per uur houden?

Michael Kattestaart|23.07.20|16:23

Een godgeklaagd gevaarlijk plan van obsessief compulsieve linkse politici met het enkele doel de snorscooter te pesten. Waar is hier het serieuze gesprek met de scooteraar en zijn belang? Die ongevallen onderzoeken zijn sowieso gemanipuleerd. Iedereen met verstand weet dat een scooter op de rijbaan geen partij is voor de auto. Een snorscooter mag max 25, de gemiddelde (elektrische) fietser rijdt dat ook, maar de snorscooter moet naar de rijbaan waar 50 gereden wordt. Wie is hier gestoord?

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.