Amsterdam weert touringcars steeds vaker uit binnenstad

Touringcars zullen in toenemende mate uit het stadshart van Amsterdam worden geweerd. De gemeenteraad heeft ingestemd met dit voorgestelde touringcarbeleid. De bussen moeten hierdoor steeds vaker aan de randen van de stad blijven en zijn alleen welkom in het centrum als ze aan strenge eisen voldoen. 

Verder lezen?

Ontwikkel jezelf met vakblad VerkeersNet.

Krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de sectoren verkeer en mobiliteit.

Start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Inge Jacobs

2 reacties op “Amsterdam weert touringcars steeds vaker uit binnenstad”

Pat Rick|14.10.20|10:31

Meer ambitie is nodig bij vervoersregio MRA, provincie en de regio, anders loopt het verkeer rond A’dam vast. Toeristen moeten metro ook kunnen nemen om zich binnen de stad snel te verplaatsen binnen de metropoolregio. De dagelijkse files (pre-corona) op de A4, A5, A7, A8, A9 en A10 moeten grotendeels worden opgelost door metrolijnen, zoals de provincie NH bestudeert. En dit zijn eigenlijk het no-regret projecten.

Pat Rick|14.10.20|10:29

Dat is vreemd dat collectief vervoer nu aangepakt wordt. Indirect moedigen ze autogebruik aan als ze geen hoogfrequent OV alternatief als metro aanbieden. Amsterdam moet vergeleken worden als een metropool als Vancouver, met een vergelijkbaar mild klimaat en met hetzelfde inwonersaantal. Dit is een decennium later begonnen met hun metro, maar hebben nu wel 60% meer (80km met 53 stations) netwerk. Dus het kan wel! Toeristen moeten niet in een tram worden gestopt die dan door de stad sukkelt.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Amsterdam weert touringcars steeds vaker uit binnenstad - VerkeersNet

Amsterdam weert touringcars steeds vaker uit binnenstad

Touringcars zullen in toenemende mate uit het stadshart van Amsterdam worden geweerd. De gemeenteraad heeft ingestemd met dit voorgestelde touringcarbeleid. De bussen moeten hierdoor steeds vaker aan de randen van de stad blijven en zijn alleen welkom in het centrum als ze aan strenge eisen voldoen. 

Verder lezen?

Ontwikkel jezelf met vakblad VerkeersNet.

Krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de sectoren verkeer en mobiliteit.

Start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Inge Jacobs

2 reacties op “Amsterdam weert touringcars steeds vaker uit binnenstad”

Pat Rick|14.10.20|10:31

Meer ambitie is nodig bij vervoersregio MRA, provincie en de regio, anders loopt het verkeer rond A’dam vast. Toeristen moeten metro ook kunnen nemen om zich binnen de stad snel te verplaatsen binnen de metropoolregio. De dagelijkse files (pre-corona) op de A4, A5, A7, A8, A9 en A10 moeten grotendeels worden opgelost door metrolijnen, zoals de provincie NH bestudeert. En dit zijn eigenlijk het no-regret projecten.

Pat Rick|14.10.20|10:29

Dat is vreemd dat collectief vervoer nu aangepakt wordt. Indirect moedigen ze autogebruik aan als ze geen hoogfrequent OV alternatief als metro aanbieden. Amsterdam moet vergeleken worden als een metropool als Vancouver, met een vergelijkbaar mild klimaat en met hetzelfde inwonersaantal. Dit is een decennium later begonnen met hun metro, maar hebben nu wel 60% meer (80km met 53 stations) netwerk. Dus het kan wel! Toeristen moeten niet in een tram worden gestopt die dan door de stad sukkelt.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.