File, snelweg. Foto: RamonBerk / iStock

Onderzoek: minder files door betalen naar gebruik

File, snelweg. Foto: RamonBerk / iStock

Wanneer het kabinet besluit om het ‘betalen naar gebruik’ in te voeren, zal het aantal files op de weg slinken. Afhankelijk van de variant van het rekeningrijden, zou het aantal verloren uren per etmaal zelfs met 68 procent kunnen afnemen. Dit komt met name doordat door deze maatregel waarschijnlijk minder kilometers worden afgelegd.

Verder lezen?

Ontwikkel jezelf met vakblad VerkeersNet.

Krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de sectoren verkeer en mobiliteit.

Start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Inge Jacobs

2 reacties op “Onderzoek: minder files door betalen naar gebruik”

Roel Sannes|23.10.20|15:16

Reactie 2
En dat schorsen verloopt ook na een bepaalde tijd. Gebruik je dan tussendoor je auto,al is het maar 1 keer,dan moet je alweer wegenbelasting betalen. De auto blijft tenslotte altijd een melkkoe voor de staat. En hoe gaan we dan wegenbelasting betalen?. Vervalt dat of wordt dat minder?. Dit onderwerp is lang geleden al aan de orde gekomen maar er is nooit iets uitgekomen.

Roel Sannes|23.10.20|15:10

Het rijden naar gebruik is al jaren een aandachtspunt maar er komt iedere keer niets van terecht. Misschien nu wèl omdat het nu te maken heeft met al het elektrische gebeuren. Ik zie er alleen geen goede resultaten uitkomen want er wordt mèèr dan voldoende verdient door de staat aan de wegenbelasting. Iedereen die een auto heeft,ook al staat deze op eigen terein geparkeerd of wordt amper gebruikt moet toch altijd betalen. Scorsen van een kenteken heeft weinig nut want je moet daarvoor ook dokken

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Onderzoek: minder files door betalen naar gebruik - VerkeersNet
File, snelweg. Foto: RamonBerk / iStock

Onderzoek: minder files door betalen naar gebruik

File, snelweg. Foto: RamonBerk / iStock

Wanneer het kabinet besluit om het ‘betalen naar gebruik’ in te voeren, zal het aantal files op de weg slinken. Afhankelijk van de variant van het rekeningrijden, zou het aantal verloren uren per etmaal zelfs met 68 procent kunnen afnemen. Dit komt met name doordat door deze maatregel waarschijnlijk minder kilometers worden afgelegd.

Verder lezen?

Ontwikkel jezelf met vakblad VerkeersNet.

Krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de sectoren verkeer en mobiliteit.

Start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Inge Jacobs

2 reacties op “Onderzoek: minder files door betalen naar gebruik”

Roel Sannes|23.10.20|15:16

Reactie 2
En dat schorsen verloopt ook na een bepaalde tijd. Gebruik je dan tussendoor je auto,al is het maar 1 keer,dan moet je alweer wegenbelasting betalen. De auto blijft tenslotte altijd een melkkoe voor de staat. En hoe gaan we dan wegenbelasting betalen?. Vervalt dat of wordt dat minder?. Dit onderwerp is lang geleden al aan de orde gekomen maar er is nooit iets uitgekomen.

Roel Sannes|23.10.20|15:10

Het rijden naar gebruik is al jaren een aandachtspunt maar er komt iedere keer niets van terecht. Misschien nu wèl omdat het nu te maken heeft met al het elektrische gebeuren. Ik zie er alleen geen goede resultaten uitkomen want er wordt mèèr dan voldoende verdient door de staat aan de wegenbelasting. Iedereen die een auto heeft,ook al staat deze op eigen terein geparkeerd of wordt amper gebruikt moet toch altijd betalen. Scorsen van een kenteken heeft weinig nut want je moet daarvoor ook dokken

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.