Speed pedelec over 30 km-weg

Hoe krijg je de snelle speed pedelec veilig in drukke gebieden?

Foto: BAM

Speed pedelecs behalen hoge snelheden, ook in gebieden waar het verkeer minder overzichtelijk is en een lagere snelheid gewenst is. Hoe krijg je al die snelle voertuigen veilig van snelfietsroutes tussen steden naar drukke dorpskernen, binnensteden of bij schoolstraten? GoinGDutch heeft een oplossing daarvoor met een automatische snelheidsregulering in vastgestelde, drukke gebieden.

Verder lezen?

Ontwikkel jezelf met vakblad VerkeersNet.

Krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de sectoren verkeer en mobiliteit.

Start actieabonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Inge Jacobs

3 reacties op “Hoe krijg je de snelle speed pedelec veilig in drukke gebieden?”

Peter Jonquiere|12.11.20|13:25

Graag eens met Jos Spriel èn Paul Plak beiden – en met ISA voor de auto zijn natuurlijk al langer geleden proven gedaan! Zou de tijd dan eindelijk rijp zijn voor serieuze toepassing – en dan niet alleen voor de auto maar voor inderdaad alle gemotoriseerde verkeer natuurlijk, incl. de diverse e-fiets etc. En niet alleen voor op de “weg” maar zeker ook voor voetgangersgebieden met beperkte toegang en gemengde voet-fiets straten en gebieden. MENSenSTRAAT kijkt er naar uit!

Jos Spriel|12.11.20|12:24

Omdenken: Hoe krijg je de (veel te) snelle auto veilig in drukke gebieden?

Paul Plak|12.11.20|12:07

Er is niets verkeerds aan slimme infra en slimme speedpedelec fietsen, maar het maakt je wel afhankelijk van de goede werking en de algemene invoering van deze technieken. Waarschijnlijk is dit waardevoller voor autoverkeer, waar ISA doeltreffender zal zijn. Zou het niet eenvoudiger zijn om voor alle fietsklassen en andere step-achtigen, ongeacht hun technisch haalbare snelheden, dat de gekozen weg de snelheid bepaalt? fietssnelweg 45, fietspad 30, gemengd met voetgangers 10 km/u ?

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.