
‘Investeringen in mobiliteit gaan zichzelf terugverdienen’
Bron: Rick Keus
Dat het nu veel rustiger is op de weg en in het OV betekent niet dat mobiliteitsknelpunten voorgoed zijn verdwenen. Zodra de pauzeknop weer is losgelaten, keren capaciteitsproblemen onverminderd terug. Investeringen in mobiliteit blijven daarom noodzakelijk, bepleit de Mobiliteitsalliantie, die waarschuwt voor coronabijziendheid.
Wilt u dit artikel lezen?
Word nu VerkeersNet Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de sectoren verkeer en mobiliteit. Maak nu gebruik van het actieabonnement en lees VerkeersNet voor € 7,50 per maand.
Bent u al abonnee van VerkeersNet?
In de 4 grote steden gaan miljarden naar lightrail. De Noord-Zuidlijn is met 319 euro/meter zelfs met voorsprong de duurste metrolijn van Europa. Resultaat van al die ov-miljarden: minder haltes, minder lijnen, meer overstappen, langere ov-reistijden, meer auto’s en meer propanganda. Zelfs de meerderheid van alle Amsterdammers is nu langer onderweg naar Centraal en centrum, zoals de NRC berekende. Daarom blijft onze minister miljarden uitgeven aan snelwegverbredingen. Ga dus vooral door zo.