VerkeersNet Journaal: de impact van een lagere snelheid voor de bus en het publieke MaaS platform

Vanuit leefbaarheid en verkeersveiligheid is er veel te zeggen voor de snelheidsverlaging van 50 naar 30 kilometer per uur. Aan de andere kant kan een bus minder hard rijden op bepaalde wegen. Hoe kunnen gemeenten een balans vinden tussen de negatieve gevolgen voor het OV enerzijds en de positieve, maatschappelijke gevolgen anderzijds? En hoe staat het met het publieke MaaS-platform dat werd aangekondigd door NS, RET en HTM in 2019? 

Verder lezen?

Ontwikkel jezelf met vakblad VerkeersNet.

Krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de sectoren verkeer en mobiliteit.

Start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Inge Jacobs

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

VerkeersNet Journaal: de impact van een lagere snelheid voor de bus en het publieke MaaS platform - VerkeersNet

VerkeersNet Journaal: de impact van een lagere snelheid voor de bus en het publieke MaaS platform

Vanuit leefbaarheid en verkeersveiligheid is er veel te zeggen voor de snelheidsverlaging van 50 naar 30 kilometer per uur. Aan de andere kant kan een bus minder hard rijden op bepaalde wegen. Hoe kunnen gemeenten een balans vinden tussen de negatieve gevolgen voor het OV enerzijds en de positieve, maatschappelijke gevolgen anderzijds? En hoe staat het met het publieke MaaS-platform dat werd aangekondigd door NS, RET en HTM in 2019? 

Verder lezen?

Ontwikkel jezelf met vakblad VerkeersNet.

Krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de sectoren verkeer en mobiliteit.

Start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Inge Jacobs

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.