Verkeersbord voor 30 kilometer per uur in een wijk

‘Van 30 naar 15 km/u alleen effectief bij juiste weginrichting’

Het college van B en W in Breda is geen voorstander van de mogelijkheid waarbij bewoners een aanvraag kunnen doen om de snelheid in de straat te verlagen naar 15 kilometer per uur. Dat schrijft het college op vragen van de lokale PvdA-fractie. De weginrichting moet passen bij zo’n snelheid. Het aanpassen van die inrichting is erg kostbaar om dit te realiseren. 

Verder lezen?

Ontwikkel jezelf met vakblad VerkeersNet.

Krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de sectoren verkeer en mobiliteit.

Start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Inge Jacobs

Inge Jacobs is vaste redacteur voor VerkeersNet en schrijft daarnaast voor verschillende andere vakbladen van Promedia Group, zoals OVPro.nl en TaxiPro.nl.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

'Van 30 naar 15 km/u alleen effectief bij juiste weginrichting' - VerkeersNet
Verkeersbord voor 30 kilometer per uur in een wijk

‘Van 30 naar 15 km/u alleen effectief bij juiste weginrichting’

Het college van B en W in Breda is geen voorstander van de mogelijkheid waarbij bewoners een aanvraag kunnen doen om de snelheid in de straat te verlagen naar 15 kilometer per uur. Dat schrijft het college op vragen van de lokale PvdA-fractie. De weginrichting moet passen bij zo’n snelheid. Het aanpassen van die inrichting is erg kostbaar om dit te realiseren. 

Verder lezen?

Ontwikkel jezelf met vakblad VerkeersNet.

Krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de sectoren verkeer en mobiliteit.

Start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Inge Jacobs

Inge Jacobs is vaste redacteur voor VerkeersNet en schrijft daarnaast voor verschillende andere vakbladen van Promedia Group, zoals OVPro.nl en TaxiPro.nl.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.