Geparkeerde auto's in Leidsche Rijn, Utrecht (foto: Vliet/ istock)
Onderzoek

Steun voor mobiliteitstransitie, maar meerderheid houdt vast aan privéauto

Utrecht, the Netherlands - April 6, 2011: New suburban houses and parked cars in Leidsche Rijn, Utrecht. Leidsche Rijn is a new neighbourhood of Utrecht, located west of the 'existing city'. It is expected to be finished in 2025 and will then have around 80,000 inhabitants. In 2011 over 25,000 people lived in Leidsche Rijn. Name of the street is Parkzichtlaan.

Circa 52 voetbalvelden. Dat is de ruimte die kan worden vrijgemaakt als eigenaren afstand doen van auto’s die langdurig stilstaan in Utrecht. Maar die auto daadwerkelijk opgeven, dat zien 9 op de 10 Utrechters nog niet zitten. Dit blijkt uit onderzoek van Sebastiaan van der Hijden. “Bedenk eens wat je allemaal wel niet met die ruimte zou kunnen doen, zoals het aanleggen van groen of meer ruimte om te spelen voor kinderen.”

Verder lezen?

Ontwikkel jezelf met vakblad VerkeersNet.

Krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de sectoren verkeer en mobiliteit.

Start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Inge Jacobs

Inge Jacobs is vaste redacteur voor VerkeersNet en schrijft daarnaast voor verschillende andere vakbladen van Promedia Group, zoals OVPro.nl en TaxiPro.nl.

1 reactie op “Steun voor mobiliteitstransitie, maar meerderheid houdt vast aan privéauto”

Paul Rijnders|03.02.22|15:28

Privé auto prima: op eigen terrein. Ik meen dat je in Japan alleen een auto mag hebben als je ook een parkeerplaats bezit. Dat lijkt me ook wel wat voor Nederland! Wat vind jij?

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Steun voor mobiliteitstransitie, maar meerderheid houdt vast aan privéauto - VerkeersNet
Geparkeerde auto's in Leidsche Rijn, Utrecht (foto: Vliet/ istock)
Onderzoek

Steun voor mobiliteitstransitie, maar meerderheid houdt vast aan privéauto

Utrecht, the Netherlands - April 6, 2011: New suburban houses and parked cars in Leidsche Rijn, Utrecht. Leidsche Rijn is a new neighbourhood of Utrecht, located west of the 'existing city'. It is expected to be finished in 2025 and will then have around 80,000 inhabitants. In 2011 over 25,000 people lived in Leidsche Rijn. Name of the street is Parkzichtlaan.

Circa 52 voetbalvelden. Dat is de ruimte die kan worden vrijgemaakt als eigenaren afstand doen van auto’s die langdurig stilstaan in Utrecht. Maar die auto daadwerkelijk opgeven, dat zien 9 op de 10 Utrechters nog niet zitten. Dit blijkt uit onderzoek van Sebastiaan van der Hijden. “Bedenk eens wat je allemaal wel niet met die ruimte zou kunnen doen, zoals het aanleggen van groen of meer ruimte om te spelen voor kinderen.”

Verder lezen?

Ontwikkel jezelf met vakblad VerkeersNet.

Krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de sectoren verkeer en mobiliteit.

Start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Inge Jacobs

Inge Jacobs is vaste redacteur voor VerkeersNet en schrijft daarnaast voor verschillende andere vakbladen van Promedia Group, zoals OVPro.nl en TaxiPro.nl.

1 reactie op “Steun voor mobiliteitstransitie, maar meerderheid houdt vast aan privéauto”

Paul Rijnders|03.02.22|15:28

Privé auto prima: op eigen terrein. Ik meen dat je in Japan alleen een auto mag hebben als je ook een parkeerplaats bezit. Dat lijkt me ook wel wat voor Nederland! Wat vind jij?

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.